sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:234

בהסתמכו על מקורות רבים , כולל גנזך המדינה , פורש שלמה סבירסקי תמונה מפורטת של התהוות ההבדלים בהישגים השכלתיים של שלוש קבוצות בישראל - יהודים אשכנזים , יהודים מזרחים ופלסטינים אזרת * ישראל . את ההסבר לפערים מחפש המחבר לא בהבדלים תרבותיים אלא בדרן פעולתה של מערכת החינוך עצמה , כמו נם בקשר שבעה ובין מערכות חברתיות אחרות . הספר מתחיל בתיאור שלוש מערכות חינוך שהתקיימו ערב הקמת המדינה - זו הערבית , זו של קהילות היהודים במזרח וזו של היישוב היהודי בארץ ישראל . הוא מתעד את השתלטותה של זו האחרונה על שתי האחרות , תוד כדי שימור ההפרדה ביניהן . הספר עוקב אחר תהליך התהוותם של מסלולי חינוך נפרדים-הפיכת התלמידים והתלמידות המזרחים ל"טעוני טיפוח , '' גיבוש הנישה הרעיונית של "חינוך מפצה '' ו"הוראה משקמת , " פיתוח החינוך המקצועי , הרפורמה והאינטגרציה . במערכת החינוך כפי שהיא מוצגת כאן , המפסידים הם רבים - והזוכים מעטים . על כן מצביע המחבר על כיווני פיתוח חדשים . שלמה סבירסקי , סוציולוג , הוא מוזבום שללא נחשלים אלא מלהשלים ושל קכ / מק , הנדה ומחנה , ופע » ל מזה שנים בעידזד הוחם למעורבות בחינוך בשכונות ונע"חת'הפיתוח , יחד ע 0 ברברה סבירסקי הוא מחבר הסירה ילדי נ 7 לי האיץ החדש .

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help