sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:208

בכיתה , אישרו את הממצאים הללו . במחקר הטוב ביותר שנערך עד כה על תפקודו היומיומי של בית ספר בשכונה מזרחית , מצא ארנולד לואיס מורות שכבר בכיתה ב' "ידעו" כי מרבית תלמידיהן נועדו להיכשל לפני הגעתם לתיכון ( לואיס , 1979 לפרק . ( 5 בשיעור טיפוסי מצא לואיס כי השתתפו בו לא יותר משבעה או שמונה תלמידים ותלמידות . השאר בילו בעולם משלהם — שיחקו ביניהם , בהו בחלל , הסתכלו מבעד לחלון וכיו"ב ; דבר שלא הפריע למורה , כל עוד לא הרעישו . בחדר המורות ידעו רוב המחנכות— מזרחיות ואשכנזיות כאחת —לומר כי ילדים הבאים מסביבה חברתית ותרבותית נחשלת לא יוכלו להצליח במערכת החינוך ( שם . ( 104 : רובן לא היססו לנתח בפני החוקר את "התרבות הפרימיטיבית" של ההורים ( שם : שם . ( מנהל בית הספר נשא את עיניו כל העת לקידום לבית ספר שאינו " טעון טיפוח . " המפקח דיבר בחרדה על "הג'ונגל הזה חסר התקווה , " ולא היסס לשלוח לשם מורות חסרות הכשרה בטענה שמרבית התלמידים ממילא יפנו בבוא העת לעבודות פשוטות > שם . ( 133 : מחקר דומה שנערך בעיירת פיתוח גדולה העלה ממצאים דומים ( סטרונין , . ( 1986 את המלאכה שמתחילות המורות מסיימות היועצות . תפקידן של אלה לכוון את בוגרי בית הספר היסודי לחטיבות הביניים המתאימות ולהקבצות בתוכן , לפי הישגיהם הלימודיים , ועד לפני שנים מספר , כאשר החליט משרד החינוך על ביטול מבחני הכושר הקבוצתיים ( האיץ , ( 3 . 3 . 86 —גם על סמך הישגיהם במבדקים פסיכרמטריים ( בהם מותר להשתמש גם כיום , לפחות ברמה האישית ; האיץ , . ( 30 . 11 . 87 מחקר שנערך על תהליך ההכוון של היועצות בעיר אחת מצא כי יש הבדל ברור בין בתי ספר מבוססים לבתי ספר ל"טעוני טיפוח" — באלה האחרונים , לגורם העדתי יש השפעה רבה על החלטות היועצת : "כאשר השפעות כל המשתנים האחרים מפוקחות , יגברו הסיכויים שתלמיד ממוצא אשכנזי בבתי ספר אלה יופנה למסגרת לימודים ברמה גבוהה יותר מאשר תלמיד ממוצא מזרחי" ( יוגב ורודיטי , . ( 505 : 1984 סיכוייהם של תלמידים בבתי ספר אלה להיות מוכוונים להמשך לימודים במסלול ירוד באיכותו גוברים , אם הם מוגדרים כ"בעייתיים" ] " ' קיימת ] מעין 'סלקציה כפולה ... ' בתהליך ההכוון בידי היועץ . כדי להיות מופנה למסלול לימודים יוקרתי , על התלמיד 'טעון הטיפוח' לא רק להצטיין בלימודים , אלא רצוי גם שלא יתוייג על ידי המורים או היועצים כ'בעייתי "' ( שם . ( 506 : למותר לציין כי בבתי ספר ל"טעוני טיפוח , " בהם קיים מרחק מעמדי ניכר בין המורות לתלמידים , המתבטא , בין השאר , בהבדלים בלשון , בלבוש ובדפוסי התנהגות , סיכוייהם של תלמידים ותלמידות להיות מוגדרים כבעייתיים גבוהים במיוחד ; הדבר בא לידי ביטוי ברור במספר הגדול של

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help