sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:202

שמדובר כאן בבחינות המושפעות פחות ממידת הבטחון העצמי , שכן ניתן להתכונן אליהן ( ספר , . ( 588 : 1986 צריך לציין בהקשר זה כי ההבדלים הבין מיניים בתוצאות מבדקי n 1 Q דומים אצל כל תת הקבוצות בהן דנו בספר זה : אשכנזים , מזרחים וערבים . ליבליך אף ביקשה לבדוק את ההשפעה היחסית של מוצא , מעמד חברתי כלכלי ומין על תוצאות המבדקים , ומצאה כי השיוך המיני הוא הגורם בעל ההשפעה הקטנה ביותר ; דהיינו , הגורם בעל ההשפעה הרכה ביותר על הישגים במבדקי n pvp — 1 Q לראותם גם כמדד של הצלחה בעולם הלימודי —הוא המוצא ( אצל יהודים ; אצל הערבים זו ההשתייכות הדתית ;( הגורם השני בחשיבותו הוא המעמד החברתי כלכלי , ואילו ההשתייכות המינית היא שלישית בחשיבותה ( ליבליך , . ( 124 : 1985 במלים אחרות , ניתן לומר כי המוצא והמעמד הם הגורמים הקובעים את מיקומם הכללי של אשכנזים , מזרחים וערבים במערכת החינוך הישראלית ; ובתוך כל קבוצה וקבוצה , ההשתייכות המינית גורמת להבדלים פנימיים , לטובת הבנים של הקבוצה . לסיכום —כאשר מצביעים על השוויון המספרי בין נשים וגברים באוניברסיטאות של ישראל , מן הראוי לזכור כי הנשים בהן מדובר מייצגות רק חלק מן הנשים בישראל . ומן הראוי לזכור גם , כי המיסלול המינני המאפיין את מערכת החינוך הישראלית לכל אורכה , מוביל את הסטודנטיות הישראליות למגוון מוגדר ביותר של מקצועות . " כדאי שיהיה לו מקצוע ביז ' * כשם שתעודת בגרות ולימודים גבוהים הפכו בקרב המעמד הבינוני האשכנזי לנורמה , שרבים מצליחים להגשימה , כך הפך החינוך המקצועי ל"דרך חיים" בשכונות וביישובים המזרחיים . ההתרחבות המשקית שלאחר מלחמת ששת הימים , ובייחוד הגידול בצבא , בתעשיית הבטחון ובשירותים הציבוריים , פתחו הזדמנויות חדשות למזרחים רבים , בעיקר בתפקידים טכניים , בתפקידי מינהלה ובדרגים הנמוכים והבינוניים של הפקידות . בעיירות הפיתוח , מדיניות ה"רווחה" יצרה אפשרויות תעסוקה חדשות ברשויות המקומיות , אפשרויות שהתרחבו עוד יותר עם פרוייקט "שיקום השכונות . " בערים הגדולות התרחבה שכבת בעלי העסקים העצמאיים ו העלייה ברמת החיים של המעמד הבינוני והגבוה פתחה הזדמנויות חדשות לעסקים בשירותים ובמסחר—מסעדות , בוטיקים ,

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help