sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:166

בעקבות כך החל גדל גם מספר הסטודנטים הערבים . עד ל 1974 היוו סטודנטים ערבים 2 אחוזים בלבד מכלל הסטודנטים הישראליים ; באותה שנה החל שיעור זה גדל , ושנים ספורות לאחר מכן הוכפל —לארבעה אחוזים ( מרעי , ; 23 : 1978 לוסטיק , . ( 148 : 1986 אך לאחר הקפיצה הגדולה של שנות השבעים באו התייצבות וקצב גידול איטי יותר . ב 1987 היוו הסטודנטים הערבים כ 5 % מכלל הסטודנטים בישראל ( האדץ , . ( 22 . 5 . 87 בתחילת שנות השמונים , רוב הסטודנטים הערבים היו עדיין גברים ; שיעור הנשים בקרבם הגיע ל 31 % > ( מרעי , . ( 57-. 1985 אם נבחן את השינוי שחל בחינוך הערבי בישראל בעקבות מלחמת ששת הימים , נמצא כי בקווים כלליים ביותר הוא מקביל לזה שחל בחינוך בישובים המזרחיים י שכבה קטנה , יחסית , של המעמד הבינוני הצליחה לפלס את דרך בניה ובנותיה אל החינוך התיכון ואל האוניברסיטה , בעוד שהרוב נותר מאחור , ללא סיכויים ממשיים להכנס בשערי המוסדות להשכלה גבוהה . בשנת 1987 היו 8 , 000 תלמידים ערבים בכיתות י"ב ( שתים עשרה שנה קודם לכן התחילו בכיתה א' כ ; 16 , 000 למ"ס , שנתון סטטיסטי , 1976 לוח כ"ב . ( 17 / מתוכם , 6 , 600 היו בתיכון עיוני—המספק את מרבית המועמדים הממשיים לתעודת בגרות ( למ"ס , שנתון , 1988 לוח כ"ב . ( 17 / באותה שנה ניגשו לבחינות הבגרות 5 , 200 תלמידים ותלמידות ערבים 53 % ) בנים , 47 % בנות ) —כ 4 , 800 בנתיב העיוני וכ 400 בנתיב טכנולוגי . רק מעט פחות מחצי מתוכם הצליחו : כ 2 , 300 מבוגרי העיוני , וכ 100 מבוגרי הטכנולוגי ( למ"ס , הודעה לעתונות . ( 19 . 6 . 89 לפי נתונים של , 1985 רק 3 . 09 $ , מן הערבים בני 24-20 למדו באוניברסיטה , שיעור כמעט זהה לזה של יהודים מזרחים ילידי הארץ , ונמוך באופן משמעותי מזה של אשכנזים ילידי הארץ ( ר' פרק מבוא . ( הנהנים העיקריים מן הקפיצה הגדולה של שנות השבעים היו בני המעמד הבינוני הערבי , ובראש כולם , בני ובנות המעמד הבינוני הנוצרי . לנוצרים היתה תשתית עצמאית שאיפשרה את הקפיצה , הלא היא רשת בתי הספר היסודיים והתיכוניים של הכנסיות , על כתותיהן השונות . מרשת זו נהנים גם בני משפחות מוסלמיות ודרוזיות , המסוגלות ומוכנות לעמוד בשכר הלימוד . בתי הספר הנוצריים הם חל ק ממה שקרוי בפרסומים ממשלתיים "מוסדות חינוך לא רשמיים" ו הכוונה היא לכך שאינם מוחזקים על ידי המדינה או על-ידי רשות מקומית , אלא על ידי עדות דתיות . המדינה נותנת להם תמיכה כספית קטנה , והם נהנים ממידה רבה של עצמאות . מפקח משרד החינוך רשאי לבקר בהם , אך אין לו זכות לדרוש שינוי בתוכנית הלימודים , בהרכב המורים או בהנהלה הפנימית של בית הספר ( צרצור , . ( 490 = 1985

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help