sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:159

פרק שביעי המעמד הבינוני העובי והמפגש משני עברי הקו הירוק ערב מלחמת ששת הימים היה מצב החינוך במיגזר הערבי דומה . בתחומים רבים , למה שהיה בעשור הראשון שלאחר הקמת המדינה . בסקירה שפירסם עטאללה מנצור בעתון הארץ ב 4 . 9 . 66 הוא כתב שמספר התלמידים בבתי הספר היסודיים מגיע ל . 70 , 000 וכי חוק חינוך חובה מיושם בכל הכפרים . אלא שאין מעקב אחר הנשירה ; "התוצאה יותר ממחצית נושרים לפני סיום חינוך החובה . " בכפרים שמרניים ביקשו הורים הפרדה בין בנים לבנות , ומשרד החינוך נענה להם —בעיקר בכפרים הגדולים , שם זה התאפשר תקציבית ופיזית . תמונת החינוך היתה קשה לא רק בכפרים , אלא גם במרכז העירוני הגדול ביותר , נצרת : "גם בנצרת העיר נושר קרוב לשליש התלמידים במסגרת בית הספר היסודי ; ופחות מ 50 % מכלל מסיימי בית הספר היסודי אשתקד נרשמו לבית הספר התיכון . בכפרים , עקב הדרישה לידיים עובדות ( של הנערים ) בעבודת השדה , ונוכח שכר הלימוד וההוצאות הגדולות בעיר , ירוד אחוז מסיימי בית הספר היסודי הפונים לחינוך על יסודי . " הבעייה של השלטון המקומי , החוליה המקשרת בין משרד החינוך ובין בית הספר המקומי , המשיכה גם היא להיות חמורה : "היעדר רשות מוניציפאלית בכמחצית היישובים הערבים מביא בעקבותיו בעיית דיור חמורה [ הכוונה למבני בתי ספר , ש . ס ... [ . גם לא לכל מקום שיש שם רשות מקומית משגת ידו לבנות בית ספר , ושאלת המבנים עומדת בראש הדאגות שלי הממונים על החינוך הערבי . " אותן משפחות שיכלו להרשות זאת לעצמן פנו אל מחוץ למערכת החינוך הממשלתית : "קרוב למחצית בני נצרת לומדים במוסדות חינוך לא ממלכתיים , אלא שהחינוך בהם כרוך בתשלום שכר לימוד המגיע לכמאה ל"י לשנה לתלמיד בכיתה . 'א התוצאה ... היא שבני העשירים

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help