sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:149

הריאלי ומגיע עימו לפשרה אשר מרוקנת [ לגבי בית הספר הריאלי ; ש . ס [ . את הרפורמה המבנית , והאינטגרציה , מכל תוכן" ( פרי , , 1972 מצוטט אצל לוי , . ( 73 : 1987 במישור הארצי היה ביצוע הרפורמה כרוך , ככל תכנית ממשלתית , בקשיים ביורוקראטיים ., כגון יריבויות בין בתי ספר או בין רשויות מקומיות סביב מיקום המבנה החדש של חטיבת הביניים , או ניהולו ( ר' כץ , . ( 1982 ואולם על כל הקשיים הללו האפילה ההתנגדות העזה לרעיון המיזוג של תלמידים מזרחים ואשכנזים , מצד הורים ומורים של בתי הספר המבוססים . המעמד שעמד להפיק את הרווח הרב ביותר מן הרפורמה ביקש שרווח זה יהיה נקי : גם רמה גבוהה יותר , גם הפרדה עדתית . ההתנגדויות הראשונות התגלו מיד עם תחילת ביצוע הרפורמה ו "בישיבה שנערכה בלשכתו של שר החינוך במאי 1969 נמסר דיווח על קשיים בהקמת חטיבות שתוכננו לשנת הלימודים תש"ל . הקשיים נבעו מהתנגדות לפינוי בתי ספר יסודיים ומהתנגדות הורים למיזוג . בתוך שלושה חדשים הובאו לידיעת הנהלת המשרד הפרטים על תשע חטיבות ביניים מתוכננות שבהן מתנגדים ההורים למיזוג . שר החינוך זלמן ארן , ההוגה והיוזם של רעיון הרפורמה , שהצליח , למרות התנגדות נמרצת של הסתדרות המורים וכמה מפלגות חשובות , להביא לאישורו בכנסת , לא דחק להגיע לעימות חזיתי עם ההורים , ובסוף אוגוסט , 1969 ממש לפני פתיחת שנת הלימודים , הוחלט על ביטול ארבע מתוך תשע החטיבות הבעייתיות" ( אמיר ובלס , . ( 81 : 1985 החלטה זאת סימנה בדייקנות את הדרך בה נקט משרד החינוך גם בהמשך . כבר במאי 1973 סיכם שר החינוך החדש , יגאל אלון , כי '" אין לדבר על הורדת רמה כמחיר לאינטגרציה' וכי 'אנו חייבים למצוא את הפתרונות המתאימים"' ( שם . ( 82 : למעשה , הרפורמה הופעלה באותם מקומות בהם היה קל להפעילה , ובמלים אחרות — באותם מקומות בהם לא נתקלה בהתנגדות חריפה . הרפורמה הופעלה בעיקר ביישובים הומוגניים יחסית , וכן ביישובים בהם היתה אינטגרציה גבוהה בבתי הספר היסודיים ( ענבר , ; 301 : 1975 הוועדה הציבורית לבדיקת הרפורמה , ... " . ( 14 : 1979 בריכוזי האוכלוסיה הגדולים , שבהם מצויה אוכלוסיה מגוונת ואשר בהם אפשר וצריך היה לפעול רבות בתחום האינטגרציה החברתית , בוצעה הרפורמה באופן חלקי בלבד" ( שם : שם . ( ההתנגדות לרפורמה ולאינטגרציה התמשכה על פני שנים , ולמעשה עד עצם הימים האלה ( ר' פרשת חטיבת הביניים בהרצליה , הארץ , ; 29 . 1 . 90 . ( 11 . 3 . 90 בפתח תקוה , לדוגמא , קרה הדבר עת הוחלט לפתוח חטיבת

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help