sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:144

חברתית . ראשי הסתדרות המורים נתפסו כמגינים על אינטרסים צרים" ( לוי , . ( 72 : 1987 הגורם הישיר להעלאתה של סיסמת האינטגרציה היתה תביעה שהעלו הורים תושבי שכונות הנחלאות בירושלים , שביקשו לשנות את אזורי הרישום לבתי הספר היסודיים בירושלים כך , שילדיהם יוכלו ללמוד באותם בתי ספר בהם לומדים ילדי שכונת רחביה היוקרתית הסמוכה . ההורים אמרו כי ... " חינוכם של ילדינו מופקד בבתי ספר אשר רמתם מן הגרועות ביותר בעיר ... פירושו של דבר כי ילדינו יהיו כשיתבגרו פועלים פשוטים , פועלי דחק במדינת ישראל " . .. ( אמיר ובלס , . ( 78 : 1985 מנכ"ל משרד החינוך מינה ועדה , וזו המליצה למזג את בתי הספר של שתי השכונות . שר החינוך נאלץ לקבל את ההמלצה לאחר לחץ נוסף מצד ההורים . הנפת דגל האינטגרציה אכן עשתה את שלה , מבחינת יחסי הציבור של תכנית ארן . אנשי התקשורת מיהרו לשבחה , כפתרון מעשי לבעיית הפערים , תוך שהם מתעלמים מטענות מתנגדי הרפורמה כי אינטגרציה שמתחילה בגיל 12 באה מאוחר מדי , ולא תשנה הרבה ( לוין בהארץ , . ( 3 . 3 . 68 התקשורת התעלמה גם מהמלצות כגון זו של חיים אדלר , איש האוניברסיטה העברית , שהציע לשנות את פני הגן ואת פני בית הספר היסודי בשכונות של מזרחים "אם ברמת המורים ובהכשרתם , אם בציוד ובמבנה , ואם בדרישות להשגים בלימודים" ( אדלר , . ( 28 : 1969 אדלר קרא " לדחות בתוקף את התזה שלפיה יש במהלך אדמיניסטרטיבי נוסף כגון זה המוצע —לאחר שתים עשרה שנים בחיים השכונתיים , ומהן שבע שנים של צבירת כישלון במערכת החינוך ... להוות תרומה רצינית לביטול הפער הנדון . ביצירת גג משותף , שתחתיו ייפגשו בני נוער יוצאי שכבות שונות ובעלי רקע חינוכי השכלתי שונה , לאחר שתים עשרה שנים של חוויות ורקע נפרדים , ייתכן שאך נגביר את הזרות ההדדית" ( שם : שם . ( אנשי סגל בית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית , אשר תמכו בעצם הרפורמה המבנית , בנימוק שהדבר "תואם את הכיוון היסודי של הרפורמות החינוכיות בימינו בעולם ואת המגמה הבולטת במחשבה החינוכית המודרנית לדיפרנציאציה ולאינדיבידואליזציה , " הזהירו מפני תליית תקוות רבות מדי באינטגרציה : " אין להקים חטיבת ביניים כדי שתפתור מה שאינה יכולה לפתור , " אמרו ( אלבוים דרור , מצוטטת אצל לוי , . ( 87 : 1987 עוד ועדת רימלט עורכת את דיוניה , והנה במשרד החינוך כבר החלו מכינים את הצעדים המעשיים לביצוע הרפורמה . למעשה , עוד לפני מינויה של ועדת רימלט עסק המשרד החינוך בהכנות קדחתניות לביצוע המלצות ועדת פראוור . חנוך רינות , מנכ"ל המשרד אז , היה הממונה על ריכוז

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help