sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:133

רבים , מזה שנים : ... " אני אומר : רק אם יביאו את המורים הטובים ביותר לעיירות הפיתוח ולבתי הספר החלשים , יגיעו למשהו ... מורים שאיכפת להם לקדם את התלמידים החלשים ולא רק ללמד את הטובים" ( שם . ( 278 : ייתכן , אם כן , כי הניסוי הניב פירות לא עקב שיטות ההוראה המיוחדות , אלא עקב מה שהסוציולוגים קוראים בשם "אפקט הות'ורך — העקרון לפי כל תשומת לב מיוחדת , לקבוצת עובדים או לקבוצת תלמידים , תוביל לתפוקה גדולה וטובה יותר . ובייחוד כאשר תשומת לב זו לובשת צורה של חלום שהתגשם , מבחינת השכונות ועיירות הפיתוח ? צוות מורות ומורים מן הטובים ביותר , מורים הרוצים לקדם את תלמידיהם ומאמינים בפוטנציאל שלהם והמוכנים להקדיש להם את מלוא תשומת לבם . חינוך מפצה והוראה משקמת : אידיאולוגיה וחינוך מעמדי תוצאות הניסוי שימשו את פרנקנשטיין כדי להתפלמס עם חסידי האינטגרציה — ביטוי נוסף של "החינוך המפצה" ( ר' הפרק הבא . ( "רבים , " כתב , "טוענים כי הפסיכודינאמיקה של ההתפתחות הקוגניטיבית אחת היא ... הם מוסיפים , ששיטת הוראה מסויימת אשר הוכיחה את עצמה כיעילה לקידומם של ילדים בעלי רקע חברתי או תרבותי אחד , צריכה להיות מתאימה גם לאחרים ... והמסקנה המתבקשת מטענה זו ברורה : כיתות לימוד אינטגראטיביות נחשבות כמתאימות ביותר לגישור על הפער בין הבדלים בהישגי התלמידים , הבדלים הנובעים מנסיון חיים שונה על פי הרקע החברתי או התרבותי" ( פרנקנשטיין , 1983 . ( 249 : 'א עמדתו של פרנקנשטיין היתה , כפי שכבר ראינו , הוראה במסלול נפרד ולפי עקרונות פדגוגיים מיוחדים . החינוך המפצה וההוראה המשקמת , גישותיהם של סמילנסקי ושל פרנקנשטיין , עמדו במשך שנים במרכז הפולמוס החינוכי בישראל , כשהן נתפסות כשתי החלופות העיקריות להתמודדות עם הפערים בהישגים לימודיים בין מזרחים לאשכנזים . השתיים הוצגו כעומדות בניגוד זו לזו , בעיקר על ידי בעלי הדברים עצמם , אך גם על ידי הפקידים והחוקרים שהיו מעורבים בגיבוש וביישום המדיניות החינוכית כלפי המזרחים . אלא שהיה זה רק ניגוד לכאורה , שבולטותו נבעה בעיקר מכך שחלופות אחרות לא הועלו לדיון , או שלא זכו לתשומת לב ציבורית מספקת . במישור המעשי , ההבדל בין שתי הגישות הוא , כפי שכבר נאמר , מצומצם מאוד . בשני המקרים מדובר בהוצאת ילדים מזרחים משכונותיהם ובהבאתם

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help