sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:96

טיפוח" להגיע לרמה הנורמאלית . אלא שעם הזמן התברר כי המעבר להקבצה הנמוכה הוא במרבית המקרים בבחינת דרך שאין ממנה חזרה , וכי אלה שהוגדרו כ"טעוני טיפוח" אכן נדונים להתקדם במסלול נפרד ( דורון ומילין , . ( 1979 בשנת 1963 הוקם במשרד החינוך "המרכז למוסדות חינוך טעוני טיפוח , " שמוקד פעילותו היה בית הספר היסודי . שלוש שנים מאוחר יותר הוקם גם מנגנון האחראי לטיפוח בבית הספר העל יסודי . המרכז יזם ותיכנן התאמה של דרכי ההוראה בכיתה הרגילה של בית הספר היסודי , על ידי פיתוח של תכנית לימודים מיוחדת , שיטות הוראה מיוחדות וספרי לימוד מיוחדים ( סמילנסקי , . ( 131 : 1973 לדבריו של אהרן ידלין , מי ששימש בשנות הששים כסגן שר החינוך , "מיד עם התגבש המושג 'טעון הטיפוח' נוצרו לא רק דפוסי לימור מוגבר , כי אם גם דפוסים מיוחדים ומותאמים של לימוד , הדרכה ופיקוח" ( ידלין , . ( 38 : 1969 השלב הראשון היה הכשרה מיוחדת למורים העתידים ללמד בבתי ספר ל"טעוני טיפוח . " "הוקמה מסגרת מיוחדת לטיפול במורה , " סיפר ידלין ; על המפקחים הרגילים נוספו עתה מנחים מיוחדים r "ההנחיה נוצרה על יסוד ההנחה , שהמורה בבית ספר טעון טיפוח זקוק לאמצעים מתודיים ודידקטיים מיוחדים" ( שם : שם . ( המורה המיוחד נזקק לתכנית מיוחדת עבור תלמידיו המיוחדים . בתחילה , סיפר ידלין , "דובר על תכניות סוגריים , על לימוד רגיל ולימוד מוגבר . ולא עבר זמן רב ותשומת הלב הופנתה למערכת עדיפויות בתכנית הלימודים וזאת בשלושה שטחים : במקצועות עצמם , בחומר שבתחומי המקצוע ובחלוקת הזמן במערכת השיעורים" ( שם : שם . ( במלים אחרות—תכנית הלימודים ל"טעוני טיפוח" הושתתה עד מהרה על ההנחה שתלמידים ותלמידות מזרחים אינם צריכים ללמוד את הכל . די שילמדו בכל תחום ותחום רק חלק מן הדברים , לפי סדר עדיפויות שיקבע על ידי המומחים . כך יצרה המדיניות החדשה מדרגה מלאכותית —ונמוכה יותר — במסגרת תכנית הלימודים הרשמית . לבסוף הגיעו גם לספרי הלימוד : "שהרי אם יש גורם העשוי לערער את ביטחונו האישי של הילד , הרי זו אותה התמודדות חסרת סיכוי של התלמיד עם ספר , שאת לשונו איננו מבין ולמושגיו איננו חודר . בהמשך הזמן התחילו לעבור על חיבור ספרי לימור מיוחדים בהיסטוריה , גיאוגרפיה ותורה שבע"פ" ( שם : שם . ( כך נסתם הגולל על סיכוייהם של תלמידי ההקבצות הנמוכות להגיע להקבצה הגבוהה , שכן , מי שלומד פחות יודע פחות , ואזי מעטים סיכוייו להשתלב בהצלחה בין תלמידים שלמדו את התכנית הרגילה . למעשה ,

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help