sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:47

פוק שלישי הפודה ואי שוויון בשנים הראשונות לקיומו לא היתה למנגנון החינוך המדינתי מדיניות ברורה , מוכנה מראש , לגבי הקבוצות החדשות שבאו תחת שליטתו . העלייה ההמונית של יהודים מארצות האיסלאם , היתה , כאמור , תוצר ישיר של המלחמה ב , 1948 וככלל אפשר לומר עליה כי היתה פתאומית למדי , וכי מוסדות העלייה של התנועה הציונית לא היו ערוכים לקראתה ( שוראקי , ; 1968 הלל , , 1985 בראגינסקי , . ( 1978 המצב היה דומה ביחס לערבים -.ההנהגה הציונית לא פיתחה מעולם גישה ברורה באשר לטיב היחסים שיונהגו בין יהודים וערבים אם וכאשר תקום מדינה יהודית . המצב שנוצר ב , 1949 עם תום הקרבות , כאשר הרוב לשעבר הפך למיעוט , ה * ה גם הוא , במידה רבה , בלתי צפוי ( קיימן , ; 41-. 1984 לוסטיק , 1985 : פרק . ( 2 ראשי מערכת החינוך המדינתית החדשה , שלא הכינו עצמם לשינוי , וגם לא נתבקשו לכך על ידי ההנהגה הפוליטית , הניחו , כדרכם של ביורוקראטים , כי במצב שכזה המדיניות הטובה ביותר היא זו שהיתה בקיים . על כן לא מצאו לנכון לסטות ממדיניות החינוך היישובית ; הם הניחו כי מדיניות זו , על תכניה , מטרותיה ומסגרותיה , צריכה להיות מדיניות החינוך של המדינה , יפה לכל וחובה על הכל . ביטוי לנטייה זו נתן ד"ר ברוך בן יהודה , מנהל מחלקת החינוך במשרד החינוך , בראיון עתונאי , כחצי שנה אחרי החתימה על הסכם שביתת הנשק האחרון : " ייתכן שהרבה לא ישתנה בחינוך העברי . החינוך היה מסודר לפני קום המדינה . לא סבלנו מאנאלפאבתיות . רמת בית הספר שלנו בהשוואה למדינות אחרות היא גבוהה ... בגן הילדים הננו תופסים אחד המקומות הראשונים בעולם . בית הספר היסודי ובתי הספר התיכוניים לכל סוגיהם השיגו רמה המשביעה מאוד את רצונם של הפדגוגים בעולם . על כן אין צורך בשינויים רציניים [ דגש במקור " ... [ ( הארץ , . ( 28 . 12 . 49 הצרכים של הקבוצות החדשות , או האפשרות להידבר איתן , לא נשקלו כחלופה ממשית .

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help