sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:46

לפי כללים מוגדרים היטב , ומותירה מרחב קטן ביותר ליוזמה ולחידושים . את השינויים הללו היטיבה לתאר רחל אלבוים דרורל "המשימות הקשות בהיקף ובמורכבות מחד גיסא , והיעדר כוח אדם בעל הכשרה מאידך גיסא , הגבירו אצל קובעי המדיניות את תחושת הצורך במירכוז מינהלי של המערכת , בהגבלת האוטונומיה של יחידות המשנה , ובהדגשת המבנה ההירארכי והסמכות הקווית . ממערכת קטנה שאנשיה הכירו זה את זה וקיימו ביניהם יחסים ראשוניים , נהנו מסמכות והשפעה בקביעת המדיניות וראו עצמם חלק מההנהגה הלאומית היוצרת והמחדשת של החברה ולא כאנשי מקצוע בלבד , גדלה המערכת ורבו בה הדרגים ההירארכיים , תוך החלשת הקשר הישיר בין השדה למרכז . לצדם של הגמישות , הספונטניות והאילתור , התפתחו נוקשות ביורוקראטית שהלכה וגברה , פורמאליזציה של הנוהלים והתהליכים , וניכור חלקי ביחסים הבין אישיים" . ( 55 : 1985 ) במישור של בית הספר , משמעות התבססותו של המנגנון החדש היתה הפיכתם של המורות והמורים לפקידי הוראה נטולי סמכות חינוכית . כדברי קליינברגר , "השליטה הריכוזית עד כדי קיצוניות על החינוך , בידי ביורוקראטיה חינוכית אוטוריטארית , נטלה מן המורים כל שריד של השפעה ועוצמה , והותירה בידיהם מרווח מצומצם ביותר ליוזמה אישית וליצירתיות פדאגוגית" ( קליינברגר , . ( 230-229 : 1969 תהליכים אלה הביאו לשינוי בבתי הספר בשכונות וביישובים של הוותיקים : את מקומה של אווירת הקירבה והאינטימיות שנבעה משותפות במאבק להקמת המדינה , אשר מורים ותלמידים כאחד נטלו בה חלק , הלכה ותפסה עתה אווירה לימודית מנוכרת יותר , כאשר מורים רואים בהוראה עבודה גרידא , וכאשר תלמידים ותלמידות מוערכים על פי רמת ההישגים שלהם גרידא .

ברירות הוצאה לאור


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help