sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:11

היחידה הרביעית דנה במושג המספר , בדרכי הלמידה , והשפעתם על האופן בו ראוי ללמד את מושג המספר . ביחידה זו מוקדש פרק לקשיים המתעוררים בשלבי הלמידה הראשונים ברכישה של מושג המספר , ובדרכים לאיתור הקשיים ולטיפול בהם . כל יחידה עומדת בפני עצמה ואין תלות בין היחידות או בין הפעילויות שבהן , אך כל היחידות יחד מציגות פריסה רחבה מאוד של הדרך בה ראוי להכשיר סטודנטים לקראת הוראת חשיבה מתמטית בגיל הרך . כל יחידה מחולקת לפרקים ולכל פרק יש מבנה קבוע הכולל ; מבוא קצר מקושר לתיאוריות , פירוט מטרות היחידה והנושאים המוצגים ופעילויות הקשורות בכל אחד מהנושאים . לפעילויות יש מבנה קבוע הכולל : . 1 פירוט המטרות . . 2 תיאור הפעילות והנחיות להפעלתה הכוללים דפי תרגול לעבודה או הצעות לפעילויות מתוך המאגר "עוד מעט חשבון" בעזרתן ניתן ליישם את המטרות . בכל פעילות אנו מדגימים בקצרה כיצד ניתן לנתח את המטלה ולפעול בה , ואנו מציעים להרחיב ולהציע הצעות נוספות . . 3 לאחר הפעילות אנו מציעים לבצע דיון ומציגים רעיונות בהם ניתן לדון . בחלק מהמקרים אנו מציעים רעיונות להרחבה של הפעילות או מכוונים לקריאה של מאמרים בנושא . את הפעילויות המוצגות בספר אנו מכוונים לשני מישורים : אל הסטודנט המתכשר להוראה כמתנסה בחוויית למידה , ואל הסטודנט כמורה של הילד בגיל הרך . כיוונו את המטלות כך שגם הסטודנטים יחוו בעצמם את תהליך הלמידה , יאתרו את מערכות עיבוד המידע שהם מפעילים תוך כדי הפעילות , ויתמודדו עם הקשיים והתהיות שחווה הילד הצעיר . כפי שאומר וייסגלס , ( Weissglass , l 994 ) "שינוי בהוראת מתמטיקה משמעותו עריכת שינוי תחילה , "בעצמנו כלומר , שינוי בהוראת מתמטיקה צריך להתחיל משינוי בחוויית המורה עצמו . בעזרת ההתנסות החווייתית הדו-כיוונית , רצינו להעשיר את הידע הפסיכו-דידקטי של הסטודנטים , להגביר את המודעות שלהם לתהליך הלמידה אותו עובר הילד הצעיר ולתהליך ההוראה , על מנת שיהיה להם קל יותר לתכנן ולכוון את ההוראה שלהס לצורכי הלומד הצעיר .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help