Description:
הספר פיתוח חשיבה מתמטית בגיל הרך מציג תכנית להכשרת מורים וגננות לפיתוח חשיבה מתמטית בגיל הרך. בתכניו משולב המאגר "עוד מעט חשבון", שיצא ופותח במרכז להוראת המתמטיקה במכללה האקדמית בית ברל. הספר מיועד לכל העוסקים בתחום ההוראה: למורי מורים ולמדריכים פדגוגיים בעבודתם עם סטודנטים במסלול לגיל הרך במסגרת קורסים העוסקים בפיתוח חשיבה בכלל וחשיבה מתמטית בפרט, וכן למורים ולגננות בפועל. הרציונל העומד מאחורי כתיבת הספר הוא הצורך לפתח הבנה משמעותית של רעיונות מתמטיים ולמצוא דרכים לפיתוח חשיבה, תוך כדי התנסות בלימוד חוויתי ומאתגר. לפיכך גישת ההוראה המוצגת בספר מושתתת על התנסות עצמית וחוויתית בדרך החושפת את הלומדים לתכנים, לתאוריות, למושגים, לאסטרטגיות ולדרכים לתכנון יחידות הוראה עבור הילדים בנושא פיתוח החשיבה המתמטית. יחידות ההוראה המוצגות בספר עוסקות בתחום הידע הפדגוגי בהוראת המתמטיקה, במיומנויות החשיבה הדרושות לפעילות מתמטית, בהיבטים הפסיכולוגיים וההתפתחותיים הקשורים בלמידת מתמטיקה בגיל הרך, בתכנים המתמטיים ובקשיים העולים מהוראתם. ד"ר מרים בן יהודה, מרצה במכללה האקדמית בית ברל בתחום החינוך המיוחד ובעלת התמחות בהוראת מתמטיקה לתלמידים מתקשים. מדריכה דידקטית במתמטיקה, עוסקת בכתיבה ובפיתוח חומרי הוראה-למידה, ובינהם המאגר "עוד מעט חשבון". ד"ר בת-שבע אילני, בעלת התמחות בחינוך מתמטי במכללה האקדמית בית ברל ובאוניברסיטה הפתוחה. עוסקת בכתיבה, במחקר ובפיתוח חומרי למידה, בינהם המאגר "עוד מעט חשבון". השתתפה בכתיבת הספר "יחס ופרופורציה:מחקר והוראה בהכשרת מורים למתמטיקה", בהוצאה משותפת של מכון מופ"ת והוצאת אח.
|
Author:
|
מרים בן-יהודה, בת-שבע אילני
|
Editor(s):
|
|
Title:
|
|
Series:
|
תמה - תאוריה ומעשה בהכשרת מורים
|
Year:
|
תשס"ח - 2008
|
Month:
|
|
journal issue:
|
|
Ages:
|
תיכון ומעלה
|
Grade:
|
|
Target audience:
|
|
Subjects:
|
הוראת מקצועות,
|
Pages:
|
226
|
Type:
|
ספר עיון
|
|