sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:10

מטרות התכנית להכשרת מורים בנושא פיתוח חשיבה מתמטית בגיל הרן א . להציג למורה ולמתכשר להוראה מודל העונה לעקרונות דידקטיים של ההוראה בגיל הרך , ומהווה בסיס להכנת תכנית מותאמת לרמות שונות של ילדים ולצרכים שונים של הלומד הצעיר על- פי הפירוט הבא ! פיתוח דרך חשיבה אינטגרטיבית לתכנון הוליסטי של יחידת הוראה ; ארגון רצף נושאים על-פי תכנית הלימודים בגיל הרך ; התייחסות לצרכים המשתנים והייחודיים של כל לומד בגיל הרך 1 ניתוח תכנים מתמטיים וחומרי למידה , ותכנון מוקדם של יחידת הוראה ; חשיפה לחומר מדורג על-פי רצף התפתחותי ( מעבר ממוחשי למופשט , התייחסות לרמת החשיבה וכוי ) 1 חשיפה לסביבה חווייתית ואותנטית לפיתוח חשיבה מתמטית . ב . לחשוף את המורה והמתכשר להוראה בגיל הרך , למגוון רחב מאוד של רעיונות והצעות לפעילות שיאפשרו להם להתמודד עם צורכי הלומד . בספר זה ארבע יחידות הוראה , היחידה הראשונה מתמקדת בתחום הידע הפדגוגי בהוראת מתמטיקה , ומטרתה להציג את המגמות החדשות והכיוונים העדכניים בהוראת מתמטיקה , את מרכיבי הידע המתמטי , וכמו כן את השפעתם של שני רכיבים אלו על הוראת המתמטיקה בגיל הרך . היחידה השנייה עוסקת במיומנויות החשיבה הדרושות לפעילות מתמטית , ובהיבטים הפסיכולוגיים וההתפתחותיים הקשורים בלמידת מתמטיקה ובאופן רכישת מושגים בגיל הרך . יחידה זו מתמקדת בגורמי השונות בין לומדים הקשורים בסגנון החשיבה ובדרכי עיבוד המידע של הלומד . היחידה השלישית מציגה דרכים ליישום העקרונות שנלמדו בפרקים קודמים על-ידי בניית תכנית הוראה לפיתוח חשיבה מתמטית . לשם כך מוצג המודל המארגן של המאגר "עוד מעט חשבון '' כדגם לתכנית לפיתוח חשיבה מתמטית . במודל אנו מציגים שני שלבים ו שלב תכנון-על ושלב של תכנון מפורט , בו יוצקים פעילויות המותאמות לצורכי הלומד ולשלב בהוראה .

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help