sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:9

קיים אצל המתכשר להוראה מתוך מה שידוע לו , באמצעות התנסות פעילה בתוך סביבת למידה אשר נבנתה במקצועיות מתוך עקרונות אלו . הבנות אלה היוו את הכוח המניע לכתיבת ספר זה שמטרתו להוות כלי עזר בידי מורי מורים המכשירים את המורים בגיל הרך . מבנה הספר והשיקולים בארגון החומר ספר זה עוסק בלמידת מתמטיקה בגיל הרך ובדרכים להוראתה . הספר מיועד למורי מורים , מדריכים ומנחים המכשירים מורים להוראה בגן ובכיתות א-ב והוא מהווה תשתית לקורס בנושא "פיתוח חשיבה מתמטית בגיל . "הרך תכנית הקורס כוללת חשיפה לתיאוריות ותכנים מתוך תכנית הלימודים במתמטיקה לגיל הרך , התנסות בפעילויות באופן חווייתי , ניתוח דרישות המטלה , ניתוח אירועים ודיון קבוצתי בהם . הרציונל שהנחה אותנו בבניית הקורס הוא , שפיתוח יכולת הוראה תלוי ביכולת של המורה ללמוד תוך כדי התנסות וצבירת ניסיון באופן חווייתי ומאתגר . מתוך תפיסה זו קישרנו בין התכנים לבין הפרקטיקה על-ידי שילוב פעילויות מתוך המאגר "עוד מעט , "חשבון שפותח במרכז להוראת המתמטיקה במכללת בית ברל . המאגר "עוד מעט חשבון" משמש מודל לפיתוח תכנית לימודים ולפיתוח חשיבה מתמטית בגיל הרך ונרחיב אודותיו בהמשך . הפעילויות המוצגות בספר נוסו במשך מספר שנים במסגרת קורס במכללה האקדמית בית ברל . בשנים הראשונות , במחקר חלוץ שהתמקד בבחינת ההשפעה של דרך הוראה זו על אמונתם , על הידע ועל והרגשת המסוגלות של המתכשרים להוראה ( אילני ובן-יהודה , . ( 1999 ממצאי המחקרים הצביעו על כך שחשיפת הסטודנטים לתכנית הכשרה זו , המשלבת את מאגר הפעילויות "עוד מעט , "חשבון מאפשרת למורי המורים להשיג מטרות שונות , ולשלב בין שלושה מרכיבים מרכזיים בהוראה ו המרכיב הקוגניטיבי - הכרת תכנים ותיאוריות , מושגים ואסטרטגיות י המרכיב הרגשי - הגברת היחס החיובי למתמטיקה ומניעת חרדה , הגברת יוזמה ומוכנות לקחת " סיכון" בהוראה , ומתן תמיכה וליווי שמטרתם הגברת הביטחון ; המרכיב ההתנהגותי-התנסותי - התנסות בזמן אמת ובהתאם לצורך . תהליך הלמידה וההתנסות מלווה בהדגמה של המורה , בניתוח אירועים ובמשוב . הסטודנטים דיווחו ששילוב המאגר בקורסי הכשרה הפגיש אותם עם מודל הוראה אשר השפיע על ניסיונם המתמטי , על עמדותיהם כלפי הנושא ועל התפתחותם המקצועית כמורים למתמטיקה בעתיד ( שם . (

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help