sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:8

ובכך ניתן תפקיד חשוב מאוד למורים בגיל הרך העוסקים בפיתוח החשיבה המתמטית אצל הילד הצעיר . אלא שבמקביל התברר שמערכת ההוראה לא מוכנה די הצורך לתהליך זה . מחקרים שנערכו בשנים האחרונות בארצות שונות בעולם , הצביעו על קשיים אצל סטודנטים להוראה העתידים להורות מתמטיקה בבתי הספר היסודיים ובמיוחד בגיל הרך ( אילני ואחרים , ; 2006 הרשקוביץ , וינר וברוקהיימר , ; 1978 לינצבסקי ווינר , ; 1994 קליין , ; 1995 D »\ ypn . ( Ben-Chaim et al ., 2002 מתבטאים בחוסר ידע מתמטי , בעמדות שליליות כלפי המקצוע , בהרגשת חוסר מסוגלות וחשש מפני הוראת המקצוע . הקשיים האלו משפיעים על דרכי ההוראה של סטודנטים להוראה Ford , ) . ( 1994 ; Graeber , 1990 ; Tirosh & Fishbein , 1982 במחקר חלוץ שערכנו ( אילני ובן-יהודה , ( 1999 בטאו סטודנטים ומורים חשש מפני התמודדות עם הוראת המתמטיקה בגיל הרך , ותחושת מסוגלות נמוכה עקב חוסר ידע מספק בתחום המתמטיקה , וחוויות שליליות מתקופת היותם תלמידים . הם הביעו את רצונם להרחיב ולהעמיק את הידע שלהם בתחום הדספלינה ובתחומים פדגוגיים ודידקטיים ( אילני ובן-יהודה , . ( 1999 גם ועדת הררי הגיעה למסקנה ( דו '' ח ועדת הררי , ( 1992 שיש לבצע שינוי בהכשרת מורים להוראת המתמטיקה , והמליצה על : "ביסוס והעמקה של ההכשרה המתמטית-הוראתית לכלל המורים בכיתות ההכשרה הקדם יסודית ובכיתות א ו- ב" ( המלצה א . ( 1 / הצורך בשינוי בהכשרת המורה קיבל משנה תוקף במיוחד עקב שינויים ומהפך תפיסתי , שחל בשנים האחרונות במעבר מסביבת למידה מסורתית בה המורה מעביר ידע , אל סביבת למידה קונסטרוקטיביסטית , פעילה וחברתית ( Cobb , 1996 ) בה המורה משמש כמנחה , מתווך , מעודד ומזמן פעילויות , והלומד הוא האחראי לבניית הידע החדש מתוך הידוע והקיים . הוראה ברוח זו משמעותה להכשיר מורה המסוגל לשאול את עצמו שאלות , להגיע להבנה רחבה , ולעזור לתלמידיו לפתח הבנה עמוקה של רעיונות מתמטיים , לערוך קישוריות בין תחומים ומקצועות שונים , לגלות , לשער , לבחון מצבים ולבנות קשרים מתמטיים Lester et al ., 1994 ;) . (* NCTM , 2000 היה ברור שכדי להוביל מהלך כזה צריך המורה להכיר טוב יותר את התכנים , את דרכי החשיבה של הילד ואת דרישות המטלה . המשמעות היישומית של הנאמר לעיל היא שיש לבנות תכניות לימוד המצמיחות ידע NCTM - National Councilof Teacherof Mathematics ( הסטנדרטים הבינלאומיים להוראת המתמטיקה . ( תרגום המסמך מופיע באתר המכללה האקדמית בית ברל בכתובת : www . beitberl . ac . il / intmat

מכון מופ"ת


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help