sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:280

ההנחיה להבנת המבנה , השפה והתפקידים של המשתתפים בישיבות אלו . אך השמעת הקול האישי והסינגור העצמי אינם צריכים להיות מוגבלים לפעילות מסוימת ( כמו פעולת סינגור עצמי המופנית רק אל המורה המשלבת , ( או למקום ולזמן נתונים ( כמו סינגור עצמי המתבצע רק במהלך בישיבת תח"י חצי-שנתית . ( פעילות של סינגור עצמי מתרחשת באמצעות פעולות ישירות וספונטניות גם מחוץ לישיבות פורמליות . אספיס ( Aspis , 2002 ) מציע לכלול בתכניות הנחיה לסינגור עצמי מידע וכישורים ליצירת שינוי פרו-אקטיבי , כולל מידע על החוק , פירוט המדיניות , התקנות והכללים של המערכת , הבנה כיצד המערכת פועלת וכיצד מתקבלות בה ההחלטות , זיהוי רמת השינוי הנדרש , איתור מחסומים מערכתיים ואף הנחיה לארגון פעילויות ישירות כמו הפגנות או השפעה על התחיקה . תוכני הנחיה כאלו יאפשרו לאנשים עם לקויות למידה לבטא לא רק את רגשותיהם ואת רצונם , אלא גם ללבן את הפרשנויות שלהם לאירועים בעולם ולמערכת היחסים שלהם עם החברה . סינגור עצמי הוא כלי המאפשר לאנשים להשמיע את קולם , לבטא את ההבנות שלהם לגבי חייהם ולתור אחר שינוי והשפעה . כקריטריון להערכת היעילות של סינגור עצמי מוצע לעיתים לבחון את מידת הקביעות של השינוי שהושג . אספיס ( Aspis , 2002 ) טוען , כי התוצאות הנוכחיות של פעולות סינגור עצמי על ידי אנשים עם מוגבלויות הן "קטנות ולא מסיטות את מוקד הכוח מידי אנשים המייצגים את המערכת ... השינויים הם זמניים בלבד , כך שיישומם תלוי ברצון הטוב של חברי הצוות , המוכנים להתעלם מכללים או ממדיניות מערכתית" ( שם : . ( 5 כדי שהשינוי המושג באמצעות פעולה של סינגור עצמי יהיה שינוי קבוע או ארוך טווח , הוא צריך להיות מגובה גם על ידי חקיקה . חוקי המדינה מבוססים על מערכת הערכים והאמונות של תושביה , וכשאנשים עם לקויות למידה משמיעים את קולם הם מעמידים את הערכים של קהילתם מול הערכים שבוטאו בחוק , ומקדמים בכך דיון בחוקים חדשים . שינויים ארוכי טווח יכולים לחול גם באמצעות שינויים כמדיניות של מערכת החינוך ברמה הארצית או ברמה המקומית , והן באמצעות ניסוח תקנות מוסדיות חדשות . שינויים משמעותיים כאלו יקשו על אנשים כעמדות כוח לבטל במחי יד את "השינויים הקטנים" שהושגו על ידי הלומד היחיד המסנגר על עצמו במערכת החינוך .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help