sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:279

והשתתפות פעילה יותר שלהם במהלך ההנחיה . תפיסה עצמית מוטעית עשויה להיות תוצאה של חוסר בשלות וראיית העולם דרך התכנסות עצמית , שבה רק התפיסות שלו הן התפיסות האפשריות . בחינת המציאות באמצעות משוב מתמשך ודיון בדוגמאות קונקרטיות יכולים לסייע בהתמודדות עם התפיסות המעכבות . הנחיה מתוקשבת לסינגור עצמי : באינטרנט קיימות כמה תכניות המנחות את הגולש לטפח מיומנויות של סינגור עצמי . אחת מהן , המיועדת לתלמידים עם לקויות למידה , היא התכנית "להתחקות אחרי מסתרי לקות הלמידה שלך " והיא מופיעה בכתובת : www . idonline . com / self _ advocacy _ manual . htm ( ראו פירוט התכנית בפרק . ( 10 למעטפת מתוקשבת אינטראקטיבית , הכוללת גם אדם ברשת האינטרנט המנחה את השימוש בתכנית , עשויים להיות כמה יתרונות : היעדר גבולות זמן ומקום הופכים את התכנית לנגישה לכל משתמש , מהמקום ומהזמן שהוא בוחר . נוסף על כך , האנונימיות בשימוש בתכנית כזו מאפשרת לעיתים פתיחות רבה ונכונות לחשיפה אישית וללמידה מבלי לחשוש מביקורת ומסטיגמה . אך למרבה הצער , כמעט לא קיימות תכניות מתוקשבות שהן אינטראקטיביות . רוב התכניות הן בעצם חוברות הנחיה לילדים ( מעין דפי עבודה , ( שהועלו על רשת האינטרנט . תכנית שאינה אינטראקטיבית ואינה כוללת הנחיה אישית וממוקדת עשויה לשמש לומדים עם קשיי קריאה קלים , שלהם גם כישורים ללמידה עצמית ולהתמדה . אך אלו אינם אפיונים שכיחים של לומדים צעירים עם לקויות למידה . לפיכך ניתן לראות בחוברות ההנחיה הקיימות ברשת האינטרנט כלי עזר למנחה יותר מאשר הנחיה אישית ללומד ( ראו רשימת מדריכים באינטרנט בנספח . ( 11 לומדים עם לקויות למידה מסנגרים על עצמם במערכות שונות , כולל בתי ספר , מסגרות חוץ בית ספריות המיועדות לקידום לימודי או מסגרות חברתיות שונות כמו תנועות נוער או מועדונים חברתיים . התפיסה וההגדרה לגבי סינגור עצמי על פי אנשי המערכת אינה חופפת בהכרח את ההגדרה של המסנגרים עצמם . אנשי המערכת מוכנים לרוב להכיר בתוכני הסינגור העצמי המתאימים למדיניות המערכתית , שאותה קבעו מראש ולהיענות להם . במקרים כאלו הופך הסינגור העצמי לכלי בידי המערכת לאישור מדיניות מתן השירותים שלה , ולא כאמצעי למימוש הרצונות האישיים של האדם . סינגור עצמי עוסק בזכויות אדם , שאינן תמיד מעוגנות כחוק , אלא נתונות למשא ולמתן בין האדם לבין אנשים במערכת . מרבית תכניות ההנחיה לתלמידים עם לקויות למידה ממקמות את הסינגור העצמי במהלך ישיבות בית-ספריות , הדנות ביעדים לימודיים או בתכניות מעבר אישיות . מתוך כך התכניות מדגישות את

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help