sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:278

את התלמיד להוסיף לבקשתו הכתובה הסברים דבורים ולהיכנס למשא ומתן דבור עם השומע . לעיתים הלומד משתמש בסינגור כתוב במהלך כמה אירועי סינגור ראשונים , ואחר כך הוא מרגיש בטוח יותר ביכולת שלו להתבטא בקול . בכל מקרה , יש לדעתי לאפשר ללומד סינגור כתוב , אם הוא טוען שזה נראה בעיניו ערוץ התקשורת המועדף בשלב זה . התנגדויות רגשיות : אנשים עם לקויות למידה חוו בהיסטוריה הלימודית שלהם חוויות כישלון רכות . חלקם תופסים מלכתחילה את מפגשי ההנחיה כמסגרת שתתמקד שוב בכישלונות שלהם ותעצים בהם את תחושת הכאב וחוסר האונים . אחרים מרגישים , שהם הגיעו לאיזון מסוים בין תחושות הכאב והכעס שלהם לבין הפעילות שלהם לקדם את עצמם , ולכן עשויים בתחילה לגלות התנגדות לכל מה שנתפס בעיניהם כערעור של האיזון העדין שהשיגו , לרוב במאמצים לא מבוטלים . לומדים אחרים , שהצליחו לבסס את מעמדם החברתי בקבוצת בני הגיל ירצו לעיתים להשתלב בזרם הלומדים הכללי ולא להיות מתויגים כבעלי לקויות . קבוצה נוספת של לומדים המגלה התנגדויות רגשיות להשתלבות בפעילויות ההנחיה היא אותה קבוצת תלמידים עם יכולות קוגניטיביות טובות יותר , המצליחים להתאים את עצמם לציפיות של המערכת ובני הגיל והמסתירים במידה של הצלחה את לל ויות הלמידה שלהם . תלמידים אלו מגלים קושי רגשי לזהות ולקבל את הלקויות שלהם . הם עסוקים בבריחה מהתווית של לקות למידה ואינם מעוניינים לעסוק בה או להתמודד עמה . לעיתים ההתנגדות היא חלק מהנוקשות החשיבתית המאפיינת חלק מהתלמידים עם לקויות הלמידה . תלמידים אלו מתקשים להיות גמישים לשינויים ומגלים התנגדות התחלתית למידע חדש . כל סטייה מהמתכונת החשיבתית שהורגלו אליה , או מהעשייה היומיומית שלהם , עלולה לאיים עליהם , והם יעדיפו לא לקחת חלק בשינוי . ניתן לזהות תלמידים אלו כבר בשלבי הקבלה לתכנית ההנחיה , בעזרת תשובותיהם לשאלות לגבי הידע שלהם על לקויות למידה ולגבי דרכים שהם נוקטים כדי להתמודד עם הקשיים . גם מידע מהורים , מורים וצוותים פסיכולוגיים של בית הספר יכול לסייע באיתור התלמידים האלו ובבניית תכנית ייחודית עבורם . קיימים כמה אמצעים העשויים לסייע בהפחתת התנגדויות של תלמידים , וביניהם : שיתוף התלמידים בבניית תכנית ההנחיה ובמהלכה , מתן חיזוקים חיוביים לתרומות שהם תורמים לדיון בקבוצה , התייחסות אמפתית לגילויי ההתנגדות , הקצאה של יז ^ קיד מנהיגותי חיובי לתלמיד המתנגד , תגובה רגישה להתאמות שהוא זקוק להן ומפגשים אישיים עם תלמידים אלו , כדי ליצור קשרי אמון שיעודדו קבלה

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help