sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:277

משן התכנית : תכנית הנחיה לסינגור עצמי , הבאה להעמיק מודעות עצמית וליצור שינוי תפיסתי והתנהגותי בלומדים חייבת להיות תכנית סדנאית ארוכת טווח . אוכלוסיית התלמידים עם לקויות למידה דורשת , מעצם אפיוני הלקות , זמן רב יותר ללמידה ולתרגול המיומנויות עד להגעה לרמה של שליטה סבירה . שליטה בסיסית במיומנות תירכש במהלך ההנחיה עצמה , וכך יוכל התלמיד לחוות התנסות מוצלחת של סינגור עצמי . עיון בתכנים של תכניות כאלה מלמד על גיוון רב הקיים בהם , דבר שקובע גם את משך התכנית . נוסף על כך , משך התכנית מותנה כמובן גם בידע הקודם שיש ללומדים על לקויות למידה בכלל ועל הלקויות שלהם , ובמודעות ההתחלתית שעמה הם מגיעים לתכנית . קשה לעיתים לחזות את המהירות , שבה הלומדים ירכשו את הידע הדרוש לסינגור , או את עומק הפתיחות והדיון שיתפתח במפגשים . ככל שקיימת מלכתחילה מודעות עצמית גבוהה יותר ללקות ונכונות לבעלות על הלקות והשפעותיה , כך ניתן לקצר את משך התכנית ולמקד אותה יותר בהיבטים האופרטיביים של הסינגור עצמו . יש תכניות אוניברסיטאיות בארצות הברית , המעגנות את הסינגור העצמי כחלק מקורס אקדמי עם קרדיט במהלך תכנית קיץ או סמסטר אחד . תכניות אחרות כוללות מפגשים אחדים , לרוב בין 8-2 מפגשים אישיים ו / או קבוצתיים . אחה האפשרויות היא לקבוע מראש מספר מינימלי של מפגשים , שבמהלכם ניתן יר ה להקיף את הגרעין התוכני וההתנסותי של ההנחיה , ואילו הרחבת מספר המפגשים מעבר למינימום הנדרש תהיה מותנית בצרכים המתגלים של האדם ובדינמיקה המתמתחת בקבוצה . סינגור עצמי דבור ו / או כתוב : בחיי היום-יום יבואו לידי ביטוי בעיקר מיומנ \ יות של סינגור עצמי דבור , בין אם זה מול מורים , צוותים מסייעים בבית הספר או עמיתים . גם במסגרות העבודה העתידיות , התקשורת הרצופה המקובלת בין אנשים היא תקשורת דבורה ולא כתובה . לפיכך תכניות ההנחיה לסינגור עצמי צריכות לדעתי להתמקד בסינגור דבור ולעסוק גם במרכיבים לא לשוניים כמו יצירת קשר עין , קביעת מרחק גוף הולם או בחירת טון דיבור אסרטיבי אך לא תוקפני . שימוש בסינגור עצמי כתוב נעשה לרוב באחד משני המקרים : א . כחלק מתכנית ההנחיה וכהכנה לסינגור דבור . במקרים אלו התלמיד כותב את היגדי הסינגור ואז מתרגל אותם בקול . ב . במצבים שבהם התלמיד חושש שהוא לא יצליח להבהיר את עצמו כראוי , אם ישתמש בשפה דבורה . במצבים כאלו הוא מסביר לשומע , שהוא מציג את בקשתו בכתב בגלל החשש שיתבלבל או יחסיר דבר מה . עצם ההסבר הקולי הזה מהווה בעצם סינגור עצמי דבור . גם במצבים כאלו יש להנחות

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help