sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:276

לסינגור עצמי מכיתה ג ' ואילך . תלמידים החווים קשיים לימודיים מגלים לרוב תובנות מעמיקות למדי לגבי תחומי הקושי שלהם , ויודעים גם להציע רפרטואר רחב של דרכים להתגבר על הקשיים האלו . דרכי הפתרון שהם מציעים מותאמות להם גם כלומדים צעירים , ומתגלות לעיתים כדרכים לי צירתיות ומקדמות ביותר . במסגרת תכנית מס"ע לתלמידים התגלתה חפיפה רבה בין הקשיים , שזוהו על ידי התלמידים לבין הקשיים שציינה המורה . הלומדים הצעירים הצליחו לאתר בדיוק רב ביותר את מוקדי הקושי הלימודי שלהם , וידעו לבחון את הסבירות של דרכי הפתרון שהציעו , לאור הכרתם את התנאים החברתיים והלימודיים בכיתתם , דרישות המורה הספציפי ותגובות אפשריות של קבוצת בני הגיל להתאמות המוצעות . עובדות אלו מלמדות , שגס ילדים צעירים עשויים להיות מודעים לעצמם ולצורכיהם . הנחיה לסינגור עצמי בכיתות היסוד יכולה לתת לתלמידים אלו תחושה של שליטה על חייהם ולהגביר את הסיכוי להתנהלות מוצלחת יותר שלהם בתוך המערכת החינוכית . מבוגרת ההפעלה : מרבית תכניות ההנחיה לסינגור עצמי הופעלו עם תלמידים בגיל בית הספר התיכון ואילך והתקיימו במסגרת תמיכה בית ספרית או אוניברסיטאית . ההנחיה נעשתה כחלק מפעילות של קבוצת תמיכה , וכולה או רובה הופעלה בקבוצה . עם זאת יש תכניות שהעדיפו דיון פרטני לגבי הכוחות , הקשיים ואסטרטגיות הפיצוי , בעוד פעילויות הסימולציה להפעלת הסינגור נערכו בקבוצה , תוך מתן הזדמנות למתן משוב קבוצתי . לדעתי מסגרת ההפעלה המועדפת תלויה בגיל התלמידים ובמיומנויות הנלמדות . עם תלמידים צעירים הפעילות של יצירת פרופיל הלמידה האישי ותרגו ל היגדי הסינגור עשויה להניב פירות במסגרת אישית , שבה כל תשומת הלב של המנחה נתונה לילד , לרגשותיו ולצרכיו . בחטיבת הביניים ובתיכון התלמידים יכולים ליהנות משילוב של פעילות אישית קבוצתית . קבוצת התמיכה יכולה לכלול רק תלמידים עם לקויות למידה , או גם את החונכים שלהם , במסגרות שבהן מתקיימת פעילות חונכות לימודית וחברתית לתלמידים עם לקויות למידה . גם הפעלת תכנית הנחיה עם סטודנטים מצליחה היטב במסגרת קבוצתית . כוחה של הקבוצה הוא בכך שהיא מאפשרת לתלמיד / לסטודנט לראות שהוא אינו יחיד במערכה , לשאוב עידוד מעמיתיו וללמוד מהם על דרכי פיצוי שהם פיתחו לעצמם . הקבוצה גם יוצרת מסגרת אותנטית יותר לסימולציות של מפגשי סינגור . נוסף על כך , משוב מהעמיתים על התפקוד של חברם במצבי סינגור עצמי הוא מרכיב חשוב בלמידה של דיאלוג תקשורתי .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help