sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:275

כמי : "אני כאן המורה . אתה לא תגיד לי איך אני צריכה . "ללמד האמירות האלו מבטאות תפיסה מוטעית , שלפיה המסנגר העצמי בא לערער על הדאגה העמוקה לרווחתו של הלומד מצד הוריו , או בא לערער על הידע והמקצועיות של מוריו . ביטוי הצרכים האישיים אין משמעו ביטול הדאגה ההורית או הסמכות המורית . אדרבא , הורה או מורה , המעצימים את הלומד , מבטאים בכך את דאגתם ואת סמכותם . בין סינגור עצמי לשיתוף פעולה : הצורך באוטונומיה הוא הצורך של האדם להרגיש עצמאי ולבטא את צרכיו האישיים , את נטיותיו וערכיו . ההתנהגות האוטונומית מכוונת על ידי האדם עצמו , ולא נכפית עליו על ידי אחרים . סינגור עצמי מתאפיין כיכולתו של האדם לבטא את צרכיו ב ייעול להשגתם . פעולה של סינגור עצמי אין משמעה פעולת יחיד , אלא דווקא רו דיות ושיתוף פעולה . יש המזהים בטעות סינגור עצמי עם חוסר תלות , ואין זה כך . האדם מחליט מתי יפעל בעצמו ומתי יפנה לסיוע מהאחר . החלטה עצמית יכולה להוביל לחיפוש אחר תמיכה מהזולת . ואמנם , לעיתים קרובות , כדי לממש מאווים אישיים נעזר האדם ברשת התמיכה שסביבו ייני משפחה , חברים , מורים , ארגוני תמיכה . ( הנחיה לסינגור עצמי דורשת היכרות עם המקורות העשויים לסייע , וכן טיפוח פעיל של קשרי גומלין עמס . גיל הלומדים . רוב תכניות ההנחיה לסינגור עצמי לתלמידים עם לקויות למידה מיועדות ללומדים בחטיבה העליונה בתיכון , לקראת סיום לימודיהם ועם המעבר למסגרות לימוד גבוהות או למסגרות עבודה . תכניות הנחיה אחרות מופעלות כחלק מקורס הכנה למכללה או לאוניברסיטה , או במהלך הלימודים הגבוהים עצמם , כחלק מתכנית מרכז התמיכה במוסד הלימודי . כמעט אין תכניות של הנחיה לסינגור עצמי הפונות לאוכלוסיית תלמידים צעירה יותר , בגיל בית הספר היסודי או בחל \ יבת הביניים . ההתמקדות בגילאים הגבוהים יותר נעשתה מתוך הנחה , שתלמידים אלו עשויים להיות מודעים יותר לקשיים ולכוחות שלהם , ויכולים גם לאתר אסטרטגיות פיצוי המתאימות להם . הורים ומורים מביעים לעיתים חשש , שתכנית הנחיה לסינגור עצמי תתייג את התלמידים וכי תלמידים צעירים יתנגדו לתפוס את עצמם כבעלי לקויות . טע . » ה שכיחה ומוטעית היא שמרכיבי התכנית להנחיה לסינגור עצמי , כמו המודעות לקשיים , עלולים לפגוע בתחושת הערך העצמי של הילדים . לדעתי , אין לדחות הנחיה לסינגור עצמי עד לסיום הלימודים העל יסודיים , אלא ניתן להפעילה בהצלחה כבר ככיתות האמצעיות והעליונות של בית הספר היסודי ואילך . ייתכן שניתן לשלבה גם בגילאים צעירים יותר ( כיתות א-ב , ( אם כי הניסיון של תכנית מס " ע לתלמידים הוא בהפעלת ההנחיה

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help