sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:273

כזו מקשרת בין העבר לבין ההוה ומאפשרת להס לבחון אס משהו באמת השתנה . בראיונות שקיימה עמלה עינת ( עינת , ( 2000 עם אחד עשר סטודנטים דיסלקטיים , משחזרים הסטודנטים את המאבק המתמשך שלהם למימושן של יכולותיהם החבויות . המאבק נפרס לאורך שנות הלימוד והשירות הצבאי וכולל אירועים שהובילו בחלקם לייאוש ולהרמת ידיים אך בחלקם הובילו גם לתוכנות חדשות לגבי היעדים האישיים ולגבי רשתות התמיכה . הסטודנטים בוחנים בעיניים פקוחות את המסגרות הלימודיות והחברתיות שלהם , את התנאים המקדמים והחוסמים , שמסגרות אלו סיפקו להס לאורך השנים , ומביעים את דעתם על השינויים הנדרשים במסגרות אלו . דרישה לשינוי היא חלק מפעילות של סינגור עצמי . קיימות כמה סוגיות הקשורות בפיתוח ובהפעלה של תכניות להנחיה לסינגור עצמי , ביניהן כאלו העוסקות במערך התרבותי שבו פועל המסנגר העצמי , מקומו של המנחה ותפקידיו , מסגרת ההפעלה , גיל הלומדים ואופי התכנית : מבט רב-תרבות : > למשפחות , לקהילות ולתרבויות שונות יש תפיסות שונות לגבי הכוונה עצמית וסינגור עצמי , והתפיסות האלו מבטאות את האמונות שלהן ביחס ל"התנהגות הנכונה , " ואלו ינחו את הפעילות של האנשים השייכים לתרבות המסוימת . ההגדרות שהוצגו בספר זה הן הגדרות המבטאות את התפיסה המערבית לגבי אחריותו של אדם לאיכות חייו ויכולתו לבחור ולהחליט לגביה . גם הדרכים שהומלצו לסינגור עצמי הן דרכים העשויות להתקבל בבית ספר מערבי כמבטאות ויסות עצמי . אך בבתי הספר שלנו לומדים ילדים מרקע תרבותי מגוון . יש ללמוד את הדפוסים המקובלים בתרבויות שונות ולקחת בחשבון מידע תרבותי ( על הלומד ועל האדם שלפניו הוא מסנגר , ( כדי להבטיח שלסינגור העצמי תהיינה תוצאות חיוביות . המורה כמסנגי : סינגור מקצועי מתייחס לאותם בעלי מקצוע , שחלק מהתפקיד המקצועי שלהם כולל סינגור על תלמידים עם צרכים מיוחדים ( בשונה מאנשים המועסקים רק למטרות סינגור . ( היבט זה כלול , למשל , בתפקידיה של היועצת החינוכית , המורה המשלבת או הפסיכולוגית החינוכית במערכת החינוך הישראלית , בבואן לקדם את צרכיו של תלמיד עם לקות הלמידה . הנגישות של בעלי תפקידים אלו לאנשי צוות אחרים בבית הספר והידע שלהם לגבי דרכי הפעולה בתוך המערכת , מאפשרים להם לתפקד כמסנגרים מקצועיים . יחד עם זאת , תפקיד זה עלול להוביל לקונפליקט אפשרי בשל סוגיית הנאמנות הכפולה . המורה , לדוגמה , מזוהה עם המערכת החינוכית , שבה היא פועלת , אך במעשה הסינגור היא מתרכזת בצורכי התלמיד ודורשת שינויים , שעלולים להיות מנוגדים

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help