sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:272

פרק 14 סוגיות בהנחיה לס ינגור עצמי מאז הקמת תנועת People First על ידי אנשים עם פיגור שכלי , התרחב העיסוק בתחום של הסינגור העצמי והוא מקיף היום אוכלוסיות שונות , כולל אנשים עם לקויות למידה . מספקי שירותים , מורים , מנחי קבוצות , אנשי אקדמיה ותרפיסטים למיניהם רואים בסינגור עצמי חלק מעיסוקם המקצועי , וכתבי עת מפרסמים מאמרים רבים כתחום זה . התכניות להנחיית לומדים עם לקויות למידה כוללות לרוב מידע על זכויות ותנאים סביבתיים , ומלמדות מיומנויות של תקשורת בין-אישית ומיומנויות לפתרון בעיות ולקבלת החלטות לשם בחירת השירותים המתאימים . נוסף על כך , הן מפתחות במישרין או בעקיפין גם תכונות מוטיבציוניות שיקדמו את השימוש בסינגור עצמי , כמו חיזוק תחושת המסוגלות העצמית , ייחוס תוצאות לגורמים פנימיים-נשלטים , נחישות והתמדה . בעלי מקצוע , הנותנים שירותים לאנשים עם לקויות למידה , מעודדים לרוב את ההקמה של קבוצות הנחיה לסינגור עצמי . בקבוצות הנחיה כאלו המשתתפים דנים בנושא הסינגור ומבטאים את תחושותיהם האישיות לגבי מצבים הדורשים סינגור עצמי . אך לדבר על סינגור עצמי אינו סינגור עצמי ! אספיס ( Aspis , 2002 ) טוען כי טיפוח סינגור עצמי לא עוסק רק בהעלאת רגשותיו ומודעותו של האדם לגבי מצבים שונים , אלא הוא דורש גם עשייה , שתוביל ליצירת " שינוי ממשי וארוך טווח " ( שם : . ( 3 לא די בשיח על סינגור עצמי אלא יש צורך בפעולה שתיצור שינוי ! לענייננו , השינוי הנדרש אינו שינוי מקומי , מזערי , שבין לומד אחד למורה אחד במקצוע לימוד מסוים . מדובר על שינוי , שבו מוקד הכוח עובר מעובדי המערכת ( כולל מורים ) אל הלומדים עם לקויות הלמידה בעצמם . מכאן החשיבות בכך שהנחיה לסינגור עצמי תכלול גם את הפעילות הקהילתית , שבה האדם עם לקות הלמידה רואה חובה לעצמו לשנות את מערך ההתייחסות בקהילה שבה הוא פועל לכיוון הבנת הצרכים של אנשים עם לקויות למידה ( ראו תכנית מס"ע לסטודנטים ויציאת הסטודנטים לפעילות במכללה שלהם . ( סינגור עצמי כולל גם הגדרה מחודשת של אנשים עם לקויות למידה לגבי ההתנסויות שלהם במערכת החינוך בהקשר היסטורי וחברתי . הגדרה מחודשת

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help