sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:271

מרכיבים כמו בחירה וקבלה של החלטות , פתרון בעיות , הצבת יעדים והשגתם , סינגור עצמי , מיומנויות הנהגה , ניהול עצמי , ויסות התנהגות , מודעות עצמית וידיעה עצמית , במסגרת תכנית ההכשרה להוראה . מתוך 41 המשיבים , 22 טענו , שהם כוללים חלק ממרכיבים אלו בקורסים שהם מלמדים בהכשרת מורים לחינוך המיוחד . המרכיבים שזכו לתשומת הלב הרבה ביותר בהוראה היו אלו של בחירה , קבלת החלטות וסינגור עצמי , והם נלמדו באמצעות כתיבת מערכי שיעור , יומנים פדגוגיים רפלקטיביים , חקר מקרה , פעילויות קבוצתיות ושימוש בהקלטות וידאו . כחלק מפרויקט INSITE נבנה גס קורס מדגים בנושא של פיתוח קריירה לאנשים עם לקויות . הקורס הזה נבנה על בסיס התפיסה שלפיה מורים , שהם עצמם עם הכוונה עצמית , יעריכו התנהגות כזו ויטפחו אותה יותר ממורים אחרים . הקורס מדגים כיצד ניתן ללמד מיומנויות של הכוונה עצמית , כשהמיומנויות האלה זוכות לטיפוח אצל סטודנטים להוראה עצמם במהלך הלימוד , והם מצידם מטפחים זאת אצל תלמידיהם . הקורס כולל הזדמנויות רבות לרפלקציה , לשותפות פעילה , למשוב מתמשך מהסטודנט עצמו , מעמיתיו ומהמנחים שלו . הסטודנטים בוחנים במשותף אסטרטגיות , שנמצאו במחקר החינוכי באסטרטגיות מצליחות ( practices best ) לטיפוח הכוונה עצמית וסינגור עצמי , ולומדים על משאבים בקהילה ועל שונות תרבותית בתפיסת התנהגויות אלו . הם גם מציבים יעדים לשנת פעילות אחת , תוך מחויבות לפעול לקידום התנהגות ספציפית של הכוונה עצמית בבתי הספר שבהם הם מתנסים . גם מבחן הסיכום של הקורס מבטא את התפיסה , שפרחי הוראה עם התנהגות של הכוונה עצמית וסינגור עצמי יהיו מורים טובים יותר להקניית מיומנויות אלו . כבר בתחילת הסמסטר נוצרות קבוצות דיון של הסטודנטים . כל קבוצה מקבלת לידיה מידע מפורט על תלמיד עם צרכים מיוחדים ( כולל השאיפות של התלמיד לגבי עתידו , נקודות המבט של הוריו ומידע הערכתי . ( במהלך הלמידה יוצרת הקבוצה פרופיל של התלמיד , הכולל קשר בין חלומותיו של התלמיד לגבי עתידו לבין המטרות הלימודיות השנתיות שלו , ומתווה את תהליך המעבר שלו למסגרת לימודית או תעסוקתית אחרת . התכנית צריכה לקחת בחשבון את שאיפות הילד , מעורבות הוריו , התמיכה בקהילה ושירותים קהילתיים קיימים .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help