sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:270

. 4 ניתן לשלב הורים בטיפוח ההכוונה העצמית של ילדיהם , וזאת במגוון דרכים . סטודנטים להוראה יכולים להוות חלוצי דרך בשיתוף הורים בתכניות של הכוונה עצמית וסינגור עצמי , כך שההטמעה תכלול את כל מסגרות החיים של הילד , בבית הספר ומחוצה לו . . 5 תמיכה כמערכות קשרים חיוביות היא מרכזית להכוונה עצמית . דיסי וראיין ( Deri & Ryan , 2000 ) מקנים למרכיבים של קשר ושייכות חשיבות בסיסית בטיפוח התנהגות של הכוונה עצמית . בתוך הכשרת מורים יכולים מרכיבים אלו לבוא לידי ביטוי במערכות הקשרים בין המכשירים להוראה ( מורי מכללה , מדריכים פדגוגיים ומורים מאמנים מבתי הספר שבהם מתרחשת ההתנסות המעשית ) לבין הסטודנטים . מרכיבים של קשר ושייכות זוכים לחיזוק רב במסגרות הכשרה המעודדות יצירת שיתוף פעולה בין המכללה לבין בתי הספר . . 6 השגת יעדים בעלי ערך למשתתפים היא מרכיב מרכזי בהוראה של הכוונה עצמית . יעדי ההכשרה צריכים להיות מוגדרים בדיון הדדי בין הסטודנטים , מורי המכללה ומורי השדה , כשבמהלך שנות ההכשרה הסטודנט אחראי להציב את היעדים המועדפים בעיניו ולדון בהם עם מוריו . תבנ'ת INfusing Self-determination Into Teacher Education : INSITE במערכת החינוך המיוחד ניכר שינוי בתפקידי המורה . בעוד בעבר קיבל המורה החלטות על בסיס המומחיוונ שלו , הרי כיום יש נטייה גוברת לעודד תלמידים לבחור ולהחליט , כשהמורה משמש כמתווך וכתומך בהחלטות התלמיד . למרות השינוי הכללי הזה מבטאים תומה , בייקר וסאדלר ( 2002 Thoma , Baker & Saddler , ) אי נחת רבה . הם טוענים , כי מרבית המורים במסגרות החינוך המיוחד אינם עוסקים ישירות בהקניית מיומנויות של הכוונה עצמית במסגרת תכניות ההוראה שלהם . מתוך אי הנחת הזו יצאו שלושת החוקרים לפיתוח תכנית להכשרת מורים להוראה בחינוך המיוחד , המכונה , INSITE שמטרתה להטמיע תכנים של הכוונה עצמית וסינגור עצמי בהכשרת מורים . לפני פיתוח התכנית שלחו החוקרים 100 שאלונים למורי מורים , ובהם שאלו על מקומן של תכניות ומיומנויות בהכוונה עצמית ובסינגור עצמי במסגרת תכניות ההכשרה שלהם להוראה . 41 אנשי מקצוע הגיבו לשאלונים אלו וכמעט כולם ( 95 % ) ביטאו עניין מחקרי בנושאים אלו . השאלון כלל 20 פריטים המתייחסים לתפיסות של מכשירי מורים ולמקומם של

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help