sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:269

שהסטודנטים ניהלו . נמצאו הבדלים משמעותיים לגבי הבנתם את המושג "הכוונה עצמית של תלמידים עם צרכים מיוחדים" לפני הלמידה ואחריה . ההבדלים היו משלושה סוגים : . 1 שינוי התפתחותי - מעבר מהבנה עצמית של המושג בראשית המחקר אל מחויבות לטיפוח הכוונה עצמית אצל אחרים , בסיומו . . 2 מעבר מההדגשה על "השגת יעדים" בראשית המחקר אל התמקדות במרכיבי סינגור עצמי והכוונה עצמית בסיומו . . 3 מעבר מגישה המדגישה את התוצר לגישה תהליכית , המדגישה את התהליך , מעבר שבעקבותיו השתנו מרכיבי ההגדרה של המושג ממרכיבים פשוטים למורכבים . תוצאות המחקר העידו שהסטודנטים יכולים לשפר את הידע ואת העמדות שלהם לגבי הוראת מיומנויות של הכוונה עצמית לתלמידים עם צרכים מיוחדים . בדיווחים העצמיים שלהם גילו הסטודנטים ביטחון רב יותר ויכולת לגבי הידע והכישורים שלהם בנושא . נצפו גם שינויים בהתנהגות של פרחי ההוראה במהלך הקורסים עצמם , והם לקחו על עצמם יותר אחריות ויותר תפקידי מנהיגות . המחקר הזה השתמש בישיבת \ EV -T \ בתור הקשר אותנטי ללמידה של מיומנויות להכוונה עצמית וסינגור עצמי . ניתן לטפח מיומנויות אלו גם בהקשרי למידה נוספים וביחסים בין-אישיים של הילד עם הוריו . פילד והופמן / Field & Hoffman , 2002 ) שפיתחו את תכנית STEPS לטיפוח הכוונה עצמית , עקבו אחר יישום התכנית והשלכותיה . הם מעידים על שישה ממצאים הנוגעים לתכניתם , ממצאים החשובים גם להכשרת המורים : . 1 מורים עם הכוונה עצמית גבוהה מטפחים טוב יותר הכוונה עצמית אצל תלמידיהם , בהשוואה למורים עם הכוונה עצמית נמוכה . ממצא זה משמעו , שתכניות להכשרת מורים צריכות לעסוק בטיפוח ההכוונה העצמית של הסטודנטים שלהם . . 2 הכוונה עצמית צריכה לזכות לטיפוח בכל הרמות הארגוניות של בית הספר . בהכשרת מורים משמעו של ממצא זה , שלהכוונה עצמית יהיה ביטוי נרחב בפעולות של כל הדרגים והמסלולים במוסד המכשיר להוראה . . 3 ניתן להטמיע ידע ומיומנויות של הכוונה עצמית בתחומי דעת שונים . אין להצטמצם בקורס בודד שיעסוק בהכוונה עצמית במסגרת ההכשרה . בקורסים שונים ובמשימות שונות במסגרת ההתנסות בשדה ניתן להטמיע את התפיסה החינוכית של ההכוונה העצמית .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help