sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:267

שילוב הכוונהע צמית וס ינגור עצמי בתכניות להכשרתמורי ם דארלינג-המתד טוענת , שאם מורים רוצים להיות אנשי מקצוע אמיתיים , בעלי יכולת ואחראים בקביעת הצרכים של תלמידיהם , הרי שתכניות להכשרת מורים חייבות לספק הזדמנויות לסטודנטים להוראה "לשלב את בסיס הידע שנבנה באקדמיה עם הידע שנלמד מאינטראקציות קרובות עם ילדים , הורים ועמיתים" . ( Darling-Hammond , 1994 : 6 ) המלצה זו אינה מיושמת בתחום של הכוונה עצמית וסינגור עצמי . אף על פי שהספרות המחקרית כוללת בסיס ידע רחב על התרומה של פיתוח הכוונה עצמית לאנשים עס לקויות למידה , והיא אף מתארת תכניות הוראה לטיפוח הכוונה עצמית וסינגור עצמי , הרי שבפועל הידע הזה אינו משולב באינטראקציות הקרובות עם סטודנטים להוראה ועם תלמידים בתכניות השונות להכשרת מורים . החוקרים נבין , מליאן וויליאמס ( Nevin , Malian & Williams , 2002 ) חקרו ומצאו כי "אין תכנית לימודים ברורה להכשרת סטודנטים להוראה העוסקת בהוראת מיומנויות של הכוונה עצמית" ( שם : . ( 75 בעקבות זיהוי החסר הזה הם פנו לפתח מערכת הכשרה , הכוללת בתוכה באופן אותנטי ידע תאורטי והתנסויות שדה לפיתוח הכוונה עצמית של סטודנטים להוראה ושל תלמידיהם בבית הספר . מטרת הקורסים הייתה לעודד את הסטודנטים , המכשירים עצמם להוראה בחינוך המיוחד , לקבל על עצמם תפקיד מנהיגותי בפיתוח מודלים של פגישות IEP ( פגישות לקביעת התכנית החינוכית היחידנית של התלמיד , בעיקר לקראת המעבר שלו מבית הספר למסגרות לימוד ותעסוקה על-תיכוניות . ( בתכנית ההכשרה של סטודנטים להוראה נכלל רצף של חמישה קורסים בנושאים של הערכה , המשפחה ואנשי המקצוע כשותפים בהוראה , ניהול התנהגות , חלופות והתאמות בתכנית הלימודים ( כולל טכנולוגיה מסייעת , ( ודרכי הוראה מעבר לחלוקה קטגוריאלית של לקויות . המטרות הלימודיות עבור סטודנטים להוראה שלמדו קורסים אלו היו כפולות : א . לפתח כישורים , מיומנויות , עמדות וביטחון עצמי לגבי תכנון , יישום , הערכה , וארגון מחדש של מפגשי IEP עבור תלמידים עם צרכים מיוחדים מגוונים . הערכת התכנית מצביעה על כך , שהתלמידים גילו עניין ונכונות להשקעה בלימודים ותפסו את מוריהם כתומכים באוטונומיה שלהם כלומדים , יותר מאשר תלמידים בבית ספר , שלא הונהגה בו תכנית זו ( אך הונהגה בו תכנית חדשנית אחרת בתחום הלמידה . (

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help