sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:266

ספק הגדרה , "הצלחה"ל שתכלול השגה של יעדים שהוצבו . ספק התנסויות מחוץ לכיתה , כדי לתרגל מיומנויות של הכוונה עצמית . סייע בבניית קשרים ונגישות לארגונים , כדי להבטיח את התמיכה הנדרשת . למד את התלמידים להכיר את זכויותיהם וחובותיהם ולמלאם . עודד תלמידים להתמיד לנוכח כישלונות ואכזבות אחרות . ספק איזון בין פעילויות של מוח ימני ומוח שמאלי . בצע הערכה הוגנת ומתאימה ליכולות של התלמיד , כך שיוכל להגיב ולבטא את המיומנויות שלו . טפח עצמאות בכיתה , תוך שימוש בטכניקות של למידה שיתופית , כך שהתלמידים יוכלו ללמוד שעבודה עם אחרים עשויה להיות מפתח להצלחה . קדם פעילויות שמעודדות את התלמידים ליצור אינטראקציה עם אחרים ולקבל תמיכה מאנשים מצליחים עם מוגבלויות . תכניות בית ספריות שונות פותחו כדי ליצור בסיס למוטיבציה פנימית ומקדמת של הלומדים . התכניות האלו נשענות על תאוריית ההכוונה העצמית , ומנחות מורים ומסגרות בית ספריות כיצד לספק את הצרכים הבסיסיים של תלמידיהם . קפלן ועשור , ( 2001 ) לדוגמה , פיתחו תכנית בית ספרית לקידום צמיחה אישית וחברתית , שמטרתה להפוך את בית הספר למקום המספק תמיכה משמעותית לצרכים הנפשיים הבסיסיים של תלמידים ומורים . בבסיס התכנית עומדת ההנחה ש"סיפוק אוטונומיה , יכולת וקשר ושייכות הוא תנאי הכרחי להתפתחות רגשית , חברתית וקוגניטיבית מיטבית של ילדים במסגרת בית הספר " ( שם : . ( 21 במהלך שלוש שנות ניסוי יושמה התכנית בארבעה בתי ספר יסודיים בדרום הארץ . לתכנית היו ארבעה רכיבים עיקריים , המתארים את פעילות המורים לקידום ההכוונה העצמית של תלמידיהם : . 1 המורה הפך ל"בן ברית מקדם , "צמיחה ולא רק למורה "המעביר" חומר לימודי ולשופט של תלמידיו . . 2 הלמידה עסקה כרכישת מושגי יסוד ועירור עניין , בחירה ותכנון , מתן משוב וסיוע והערכה תלת-כיוונית של מורה ותלמידים . . 3 נבנו הזדמנויות רבות לדיאלוג משמעותי בין מורה לתלמידים . A המבנה הבית-ספרי ותכנית הלימודים אפשרו לתלמידים לפתח עניין פנימי ותחושת מסוגלות כתחומים שבהם בחרו הלומדים .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help