sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:264

( IEP ) ובשותפות בתכניות המעבר ( transition ) כמרכיבים מרכזיים בתהליך . מטרתן של פעילויות אלו היא להעצים את התלמידים . הם לומדים לקחת יותר אחריות ושליטה על ידי זיהוי מטרות התכנית החינוכית היחידנית שלהם וציון סדר העדיפויות שלהם בהשגת המטרות האלו . הם גם לומדים איך לקבל תפקיד מוביל בישיבות , שמתכננות את יעדי התכנית החינוכית שלהם . פעילות תלמידים במסגרת ישיבות תח"י מודגמת באמצעות אסטרטגיית 1-PLAN ( שפותחה על ידי ואן רוסן ושותפיו . ( Van Reusen et al ., 1987 ) עיקרי אסטרטגיה זו מתוארים בפרק 10 במסגרת תכנית . STP דוגמה נוספת מופיעה בתכנית , ChoiceMaker שפותחה על ידי מרטין , ( Martin & Huber-Marshall , 1995 ) והמתוארת גם היא בפרק 10 במסגרת תיאור ההנחיה לקידום הכוונה עצמית . לודי ומרטין ( Ludi & Martin , 1995 ) מפרטים חמש הצעות למורה / המנחה , שיקדמו טיפוח של הכוונה עצמית וסינגור עצמי : . 1 שפת המורה / המנחה : בשפה היומיומית שלנו אנחנו משתמשים במילים וכתיוג לא מדויק לגבי אנשים עם מוגבלויות . למרות הגברת הרגישות בתחום זה , ניתן עדיין לפגוש במונחים התורמים לעמדות שליליות ולדחייה של אנשים אלו . יש להנחות תלמידים להכיר את מוגבלויותיהם , אך בו בזמן , לראות את עצמם כאנשים שווי ערך ועם יכולות . הלקות עלולה להגביל את יכולתו של האדם ללכת , לדבר , לשמוע , ללמוד וכדומה , אך לכל אדם , ללא יחס לחומרת הלקות שלו , יש גם יכולות , והוא יכול לתרום לאחר . כל אחד הוא קודם כל אדם , והשפה שלנו צריכה לשקף זאת . שימוש סטראוטיפי כשפה הוא מחסום , שניתן לסלקו בקלות יחסית , ולכן השפה שבה נשתמש לתאר את המוגבלויות צריכה להיות שפה בונה ולא שפה חוסמת . . 2 למידה שיתופית : תלמידים עם לקויות למידה אינם יודעים תמיד כיצד לפעול למען מטרה משותפת . אסטרטגיות של למידה שיתופית צריכות להשתלב בתכניות ההנחיה , והם ידגימו לתלמידים את היתרונות שבשיתוף , וכיצד ליזום ולקחת חלק בשותפויות . החכרה המערבית מעריכה לעיתים קרובות את העצמאות יותר מאשר את ההדדיות . קשרי גומלין ותמיכה הדדית עשויים דווקא לסייע בהכוונה עצמית ובסינגור עצמי , וההוראה צריכה להדגיש פיתוח של מערכות תמיכה בכיתה , במשפחה ובקהילה . . 3 הצורן במסנגרים : להורים מעטים בלבד יש הבנה מלאה של המוגבלויות של ילדיהם , זכויותיהם , המערכת החינוכית וסוגיות חינוכיות הנוגעות לילדיהם . גם לתלמידים מעטים בלבד יש מיומנויות יעילות של תקשורת , פתרון בעיות , הצבת מטרות או סינגור עצמי , הנחוצות להם כדי לבטא את צורכיהם

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help