sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:262

ת 0 ק ^ המוהה / המנחה תלמידים עם לקויות למידה עלולים לפתח הכוונה עצמית מוגבלת בלבד , בין השאר מפני שהם תופסים את עצמם כנעדרי שליטה על הישגיהם הלימודיים . הם מאמינים , שהם חסרי אונים ושאינם יודעים לגייס תחומי חוזק כדי לממש את הפוטנציאל שלהם . תלמידים אלו עלולים לגדול כמבוגרים שאינם לוקחים אחריות על הבחירות וההחלטות שלהם . הם עלולים להישען יתר על המידה על אחרים ולא לסנגר על עצמם . למורה יש תפקיד משולש בהקשר של סינגור . ההיבט הראשון של תפקידו הוא לשמש כמסנגר מקצועי של התלמיד מול מערכת החינוך או מול מסגרות תמיכה מחוץ לבית הספר . הוא זה המבטא את הצרכים הייחודיים של תלמידיו ודואג לכך שהמערכת תיענה להם . ההיבט השני כולל בניית תכניות לימוד והנחיה בפועל של תלמידים כיצד לסנגר על עצמם . בתכניות השונות שנסקרו לקחו המורים לרוב חלק בפיתוח התכנית ו / או בהנחייתה . אך לא די בקידום תהליך שבו התלמיד לומד להשמיע את קולו , וכאן מופיע ההיבט השלישי לפעילות המורה . על המורה לא רק להעצים את התלמיד אלא גם ליצור סביבה בית ספרית מעצימה . מורים צריכים להבהיר לעצמם את הערכים שלהם ולשקף באיזו מידה העשייה שלהם פועלת בסביבה של שייכות וקשר , מבססת אוטונומיה של התלמידים ומעמיקה את תחושת המסוגלות העצמית שלהם . אלו הם יעדים לסביבה מעצימה שהמורה יכול לקדם . לדעת ווימאיר ( Wehmeyer , 1995 ) לא די במאמצים חד צדדיים של המורה לשנות את תכנית הלימודים , לעודד סיוע של חברים או להבנות את הסביבה הלימודית . הוא טוען , שתכנית בית-ספרית יעילה לטיפוח הכוונה עצמית וסינגור עצמי חייבת לכלול התאמות לימודיות וגם התייחסות ברורה לשתי מסגרות נוספות , שבהן התלמיד חי : בית התלמיד והקהילה . התכנית צריכה לקדם הזדמנויות , שבהן 9 רק 13 הכ ^/ רת מוו 'ם ל 0 ' 0 ורו הכוונה עצמית וס'נגוה עצמי

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help