sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:261

עלייך ולא על אחרים . '??? חשבתי על זה ונתתי לו דוגמאות של סינגור - בתנועת הנוער , כבית הספר , בבית ... תמיד מול מישהו שהוא קטן ממני , קטן בדרגה , במעמד או בגיל , אבל לא הצלחתי להיזכר בסינגור עצמי שערכתי מול אדם 'גדול' ממני . אורן לא ויתר בקלות והוא המשיך לשאול אותי 'ניסית פעם לעמוד מול מישהו שהוא מעלייך . '? והתשובה שלי הפתיעה גם אותי : 'אבל לא י . השאלה הבאה הייתה מתבקשת - , 'למהל' ולא ידעתי לענות . יחד הגענו למסקנה , כי זה מפחיד ולא קל לביצוע . עברנו שוב על השלבים של הסינגור , אבל הפעם אני הייתי התלמידה והוא המנחה . אורן שאל אותי אס משהו קשה לי . כמה שזה היה מצחיק ... סיפרתי לו על קורס במכללה שמאוד הפריע לי מכל מיני סיבות . כעת הוא שאל אותי מדוע ומה ניתן לעשות . שלב אחרי שלב פירטתי את הקשיים שלי כמו גם את הפתרונות , שהיו לי בשפע , ואת הסבירות של כל אחד מהפתרונות האלו . בזה הסתיימה הפגישה כינינו . בשיעור האחרון של אותו קורס הדהדה באוזני השיחה הזו עם אורן . ישבתי בכיתה , ואף שזה לא היה מתוכנן , כפי שסינגור כדאי שיהיה , החלטתי שאני צריכה לומר משהו . ידעתי , שאולי זה לא הזמן או המקום , אבל היה לי דחף לסנגר על עצמי . הסינגור היה בנוכחות כל קבוצת הלומדים . התחלתי לתאר כמה אני אוהבת את הנושא הנלמד ומה היו הציפיות שלי מהקורס , ורק לאחר מכן הנחתי על השולחן את הקושי שלי : תחושת הזלזול שחשתי מצד המורה ביחס לתוצרים שלי בשיעור הזה . כבר כשאמרתי את הדברים הרגשתי טוב , כי פרקתי מעלי את מה שרציתי לומר , מה גם שהמרצה הצהירה שהיא תקרא את העבודה שלי ותתייחס אליה ברצינות . יומיים אחר כך החלטתי שאני לא עשיתי את הסינגור כמו שצריך ושאני צריכה לנסות שוב . כעת כבר הרגשתי יותר בטוחה כי התנסיתי כבר . ניסחתי לעצמי את הדברים וניגשתי לאדם בכיר יותר , שידעתי שיקשיב לדברי ויוכל להשפיע ולשנות . קבעתי פגישה למועד מתאים . הפעם היה זה במקום מתאים ובאווירה הנכונה . ישבנו , פתחנו את הדברים ודיברתי בהתחלה על כל תכנית ההכשרה שלי , על המרצים שניתן לקבל מהם המון ועל הרצון שלי להעשיר את הידע . לאחר הדברים הטובים הצגתי את הקושי שלי עם המרצה המסוימת , כולל הסבר לגבי הבעיה ומדוע יש לי קושי עם זה . אחר כך הצעתי גם פתרון . הפעם הפתרון , שלא כמו זה שהצעתי בזמן השיעור , דרש ממני השקעה ועבודה נוספת . זה היה פתרון שהפניתי ביחס לעצמי ולא כלפי המרצה . לי אישית ההנחיה לסינגור עצמי עזרה לצמוח , ואני באמת מאמינה שמי שמלמד סינגור גם לומד . הרווח העיקרי שלי מההנחיה הוא בתחושה שלמרות שיש לי קושי יש לי גם זכות ויכולת לשנות , ואולי הכי חשוב הוא , שמותר לי לבקש . "לשנות

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help