sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:257

אבל יש לי מידי פעם הליכה אחורה . אני מתקדמת קצת אבל גם הולכת הרבה אחורה . אז הרגשתי שאני רוצה לברוח מהשיעור במחשבים . לא רוצה להיות בשיעור הזה , אבל גם לא יכולה להגיד למורה כלום . בבית כולם עזרו לי , אבל גם עצבנתי אותם , כי כמה פעמים הם כבר יכולים להגיד לי איך מורידים תמונה מהאינטרנט ושותלים אותה בעבודה ? זה נורא מסובך בשביל אחת כמוני שאין לה גישה למחשבים . בקיצור , המורה התייחסה אלי כאל מטומטמת . סיפרתי את זה לענת , החונכת שלי , ממש סתם סיפרתי לה . היא הציעה לי לעשות את הסינגור העצמי . עשינו טבלה , אמרתי מה הקשיים שלי ומה אני הולכת להגיד למורה . גם תרגלתי איתה כאילו היא המורה . בפגישה הראשונה על סינגור עצמי יצאתי באמצע בבכי , נרגעתי , שטפתי פנים וחזרתי . התמלאתי באמוציות . אני רק נזכרת שיש לי בעיה , ואני כבר נשטפת באמוציות וברצון לא להתמודד ולברוח הביתה . אז ישבנו , וענת סרטטה טבלה כזאת , ואז פתאום הרגשתי שיש לי לגיטימציה . גם זה שקיבלתי עזרה מהמכללה , וגם המרכזת של מרכז התמיכה - הם התייחסו אלי נורא ברצינות . אני לא רגילה . כל פעם שאני נתקלת מחדש עם אנשי ממסד , אני לא מצפה שהם יתייחסו אלי ברצינות . איך התחלתי את השנה בלי שיידעו מזה , ואיך ידעתי שיש מרכז ? נכנסה הדיקנית ואמרה בכיתות . אבל גם אז התלבטתי : למלא טפסים או לא למלא טפסים ? ללכת על זה ? לקח לי כמה זמן להתבשל עם זה עד שהחלטתי להגיד . פתאום , עם הסינגור העצמי הזה הבנתי שיש לי לגיטימציה . זה לא ברור מאליו . בן אדם שחי את כל החיים שלו עם רגשות אשמה , לא יכול לנקות את זה , גם אם הוא מודע . לפעמים אני מודעת שמגיעה לי עזרה , אבל אני לא יכולה להיות נקייה לגמרי מרגשות אשמה , ופתאום ענת עושה לי קווים וטבלה ושואלת אותי שאלות והתחלנו ללכת נקודה נקודה . שיחקנו אותה , נגיד שענת המורה אז מה אני הייתי אומרת לה . זה יבש , זה בלי רגשות , והתפלאתי על עצמי שאני מסוגלת לדבר על העניין שלי בלי לחשוב שאני מסכנה . זה צרכים . כרגיל , גם אם אני צריכה לדבר עם מישהו , אני מעדיפה לברוח , לחכות עד לרגע האחרון . אם למשל אני רוצה שידחו לי עבודה , אז אני מחכה עד לסוף , ואז אני מקבלת צעקות מהמורה ' : למה את לא התקשרת אלי ? מן הנימוס שהיית מתקשרת מראש להגיד לי שאת רוצה דחייה . ' ואני אומרת : 'אני מצטערת . לא ידעתי שאני צריכה להתקשר . ' אפילו להרים טלפון זה בעיה בשבילי . כאילו אני מתחננת למשהו . מה זה לתת ארכה לסטודנט ? חשבתי שכאילו אני ממש צריכה להשפיל את עצמי , כדי שיתנו לי ארכה . סינגור עצמי הפתיע אותי . הייתי ממש מופתעת . עברתי פרק בחיים שלי . אני יכולה עכשיו לנתח דברים , שקשורים בי , בלי להיות מסכנה . עשינו גם תרגול , איך אני באה למורה ואומרת . בסינגור עצמי מתחילים בדברים טובים , וזה לא

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help