sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:256

התקדמות , ביחס לזה שהייתי מטפלת לא מקצועית , שהיא אולי אישה טובה ואוהבת ילדים , אבל בלי השכלה פורמלית . כל השנים לא הצלחתי להתקבל ללימודים ואני פירשתי את זה שכולם נגדי . יצרתי לעצמי ממש כזו בועה של תסכול וחשבתי כבר להירשם בתל אביב . אבל מה , אמרתי לעצמי שאני תושבת הנגב ולמה שאני אלמד בתל אביב . חוץ מזה , איך אני אעמוד בנסיעות כל יום , כשיש לי גם שני ילדים , בעל וגם בית על הראש . כקיצור , בסוף קיבלו אותי למכללה . כשהתחלתי ללמוד הייתה לי נפילה נוראית . קודם כל , אני לא יודעת ללמוד . הרבה שנים לא ישבתי ולא הגשתי עבודות ואני גם לא יודעת להדפיס . הייתה נפילה נוראית . הייתה כמות עצומה של חומר ואני לא יודעת לקרוא . אז הלכתי ליועצת במכללה , סיפרתי לה והיא שלחה אותי למרכז התמיכה לסטודנטים . שם קיבלתי את ענת , החונכת שלי . התחלתי להרגיש שאני מתחילה לצעוד בדרך הנכונה : התחלתי לחסל פיגורים , למדתי להדפיס , למדתי לסכם ולהתארגן עם החומר . הארגון הוא הבעיה שלי . יש לי בבית ערמות של ספרים . כבר כולם בבית אמרו לי שאני משתלטת על שטחים , כי בכל שטח פנוי אני שמה את הקלסרים שלי . אני צריכה מרחב . אם אני רוצה , למשל , להתחיל להכין שיעורים במשהו , אני אוספת המון חומר ואז אני מתחילה . אבל כדי להגיע לחומר מסוים אני צריכה להוריד את הכל , לעשות סדר מחדש , ולא מצליחה למצוא את עצמי . ענת , החונכת שלי , עוזרת לי לעשות סדר בעניין הזה של ההתארגנות , או עם העניין של איך מסכמים חומר ומדפיסים . אני כבר מדפיסה עכשיו , מקבלת דחיפה קטנה מענת ואז אני ממשיכה לרוץ , כי להתחיל עבודה נורא קשה לי ורוב הלימודים שלי זה דווקא עבודות . עכשיו , בסוף השנה , אני מרגישה שהתחלתי להתאקלם במקום . אני מתמצאת בספרייה , אני יודעת איך מסתכלים על לוח המודעות ואיך לחלק את הזמן שלי . בהתחלה הייתי בשוק . הייתי באה להתנסות בבית הספר ולא ידעתי איך להכין שיעור , הייתי צריכה לצלם חומר ממחברות של חברות , וזה היה לוקח לי יום שלם . לא ידעתי איך להגיע לבד לספרים , לא ידעתי איך לחפש במחשב . אז למדתי בעל-פה איפה מוצג כל דבר על המדפים בספרייה . בקיצור , עכשיו אני מרגישה בסדר . הייתה בעיה בשיעור מחשבים . המסכים שם נורא קטנים וכל האותיות מבלבלות . לא הצלחתי לקרוא מהמסך , אבל אני גם לא יכולה כל רגע לקרוא למורה . לא ידעתי איך להגיד לה את זה , והיא התייחסה אלי כמו למטומטמת . קוראים לך פעם אחת , מסבירים לך פעם שנייה ואת עדיין לא יודעת איך שומרים חומר , את לא יודעת איך להגיע לתיקייה . נכון , קשה לי בזה גם בבית , כי אני נורא מתבלבלת בתיקיות במחשב . אבל ישבתי בכיתה ולא סיפרתי למורה . לא הייתי מסוגלת להגיד למורה כלום , כי אני מרגישה אשמה . אני מרגישה אשמה שיש לי את הנכות הזאת . לאט לאט אני מתפטרת מההרגשה הזו ,

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help