sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:251

ה 0 א'לה 0 ו ו-אק ת'ב' 0 של נגור' 0 ^ צמ' אלדד הוא סטודנט המתכנן מראש את מימוש זכויותיו במסגרת הלימודים במכללה אזורית . הוא קבע פגישה עם דיקנית הסטודנטים עוד בטרם החל ללמוד במכללה ובא כדי לשוחח על לימודיו שיתחילו בסתיו הקרוב . במהלך הפגישה תיאר אלדד בבהירות את אופי הלקות שלו , החששות שלו , הקשיים ונקודות החוזק , ואיך הוא מתכנן לפעול לגביהם . הייתה לו דעה ברורה שלפיה עליו לספר על כך למרצים שלו , וזאת מכיוון שעשה כך גם במהלך לימודיו בתיכון . דברים אלו אפשרו לדיקנית הסטודנטים ולאלדד ליצור רשימה של התאמות אפשריות , שיוכל לשוחח עליהן עם המרצים . עם תחילת הסמסטר הראשון ללימודים נשלחו על ידי הדיקנית מכתבים לכל המרצים , ובהם הכרה בלקות המתועדת של אלדד וההתאמות שלהן הוא זכאי . הפעילות של אלדד מדגימה הפעלה יעילה של סינגור עצמי מכמה היבטים : אלדד הכיר היטב את הקשיים ואת נקודות החוזק שלו , את סגנון הלמידה האישי שלו ומה מסייע לו להתקדם . אלדד תרגל את מיומנויות הסינגור העצמי שלו עוד במהלך לימודיו בתיכון . כבר אז הוא פנה לכל אחד ממוריו בבקשה להתאמות עבורו . לפיכך , כשפנה ללמוד במכללה הוא היה כבר מיומן בסינגור עצמי . אלדד יזם במכללה פגישה עם דיקנית הסטודנטים , עוד בטרם החל ללמוד . במהלך הפגישה הוא שיתף את הדיקנית בצרכיו ונעזר בשירותיה . בידו של אלדד היה עותק עדכני של המסמכים המעידים על לקות הלמידה שלו , ועם העותק הזה הוא פנה לדיקנית . ההודעה על הלקות של אלדד ועל צרכיו הייחודיים נשלחה על ידי נציגת המוסד ( דיקנית הסטודנטים ) לכל מוריו , עוד לפני פתיחת שנת הלימודים . עם תחילת שנת הלימודים קבע אלדד פגישה אישית עם כל מורה בנפרד , כדי לתאר בפניו את הקשיים שחווה בעבר , וכדי לבחון כיצד ניתן להתאים את דרכי ההוראה / הלמידה , דרישות הקורס ואמצעי ההערכה לצרכיו האישיים . וכך , למשל , אלדד הסביר את הצורך שלו בהארכת זמן במבחנים , כדי לפצות על תהליכי עיבוד מידע איטיים אצלו . הוא גם הסביר את הקושי שלו להבין משימות , שמתוארות בעל פה , וביקש שהמורים ירשמו עבורו בכתב את המשימות הנדרשות . לדברי אלדד , בהתחלה היה ההליך קשה מאוד עבורו , אך הוא תרגל את שיחות הסינגור העתידיות שלו בסיוע של אמו ושל איש מקצוע . נוסף על כך , לאחר כל שיחה עם מורה הוא הפנה אליו מכתב , שבו שב ותיאר את הלקות שלו , סיכם את השיחה שהתנהלה ביניהם , וציין בכתב את ההתאמות הלימודיות שהוסכם עליהן .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help