sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:236

ב . מהו ס'נגור עצמי ? לסטודנטים נאמר , שמטרת הסדנה היא ללמוד דרך פעולה הנקראת סינגור עצמי . באמצעות פעילות של סיעור מוחות , הם התבקשו להעלות אסוציאציות אישיות למונח "סינגור עצמי של סטודנטים . " האסוציאציות שעלו סבבו סביב ההקשר המשפטי וכללו : נאשם , עבירה , משפט , הגנה , עורך דין , עורך דין המגן על אדם שהואשם בעבירה על החוק , אדם המובא בפני ערכאה משפטית והוא צריך להוכיח את חפותו , אדם המביא לעזרתו אדם חיצוני כדי להוכיח את ניקיון כפיו . כלומר : סינגור עצמי , גם אם הוא בהקשר של סטודנטים ושל למידה , קיבל קונוטציות שליליות של עבירה על החוק , קונוטציות המתקשרות לשתי פנים : . 1 עשיתי משהו לא טוב , אני אשם ואני צריך להסביר ולהתנצל . . 2 אין לאדם כוח להגן על עצמו והוא מסתייע באדם אחר , באיש מקצוע . מכאן התפתחה שיחה על מהותה של לקות למידה . הודגש בשיחה , שהלקות אינה מתוך בחירה אישית , ולכן יש צורך לדון בצוותא ולהבין מדוע חלקם מרגישים אשמים בלקות ומרגישים צורך להתנצל בעטיה . נוסף על כך נעשתה הבחנה בין התנצלות לבין סינגור עצמי : בעוד בהתנצלות האדם מביע חרטה וצער ומבקש סליחה על מעשים שעשה , הרי בסינגור עצמי האדם מודע לזכויותיו , מכיר בצרכיו ומבקש להם מענה . כלומר , סינגור עצמי אינו כולל הרגשת אשמה או צורך להתנצל על צרכים אישיים . הדיון שהתפתח האיר כמה נקודות מעניינות בדבר תפיסת הסטודנטים את עמדות מוריהם לגבי לקויות למידה : הסטודנטים העירו כי בניגוד למחלות גופניות , כמו סוכרת , לקות למידה אינה נתפסת על ידי מוריהם כלקות המסכנת את איכות חייו של האדם . כשל היותה לקות סמויה , מורים רבים עדיין "לא מאמינים שיש דבר , "כזה וחוזרים על עצות שאינן מקדמות את הלומד , כמו "אם תנסה - , "תצליח "אם תתאמץ יותר - תצליח . " יש מורים התופסים את בקשת הסטודנט כקריאת תיגר על מקצועיותם , בבחינת "מי הוא שיגיד לי מה נכון לעשות בהוראה . " יש מורים החושבים , כי היענות לצורכי סטודנט עם לקות למידה משמעה חוסר הוגנות והפליה לרעה של שאר הסטודנטים . יש בכך פרשנות מוטעית של המושג הוגנות , כי הוגנות כוללת התייחסות ללא משוא פנים תוך מתן מענה לצרכים אישיים , בבחינת "כל אחד מקבל מה שהוא זקוק לו וללא השוואה לאחר . "

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help