sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:235

אחרים עם לקויות למידה , המתקשים כתחומים שבהם החונכים דווקא חזקים . מפגשי ההנחיה לסינגור עצמי משותפים לחונכים ולנחנכים . תכנית זו מדגישה רכיבים של ידע אישי וסביבתי ומיומנויות של סינגור עצמי . היא גם מבליטה את המוטיבציה של הלומד לקבל על אחריותו את ניהול חייו והישגיו . התכנית נבנית על רפלקציות רגשיות ( מה הרגשתי (! ועל רפלקציות קוגניטיביות ( מה חשבתי (? של המשתתפים , חשיפת אמונות והכרה באיכויות אישיות . התיאור הבא מתעד מהלך של סדנת הנחיה לסינגור עצמי עם קבוצה של שנים עשר סטודנטים : שישה חונכים ושישה נחנכים . הסדנה כללה ארבעה מפגשי הנחיה ופעילות המשך בקהילה . להלן תיאור כל אחד ממפגשי הסדנה , תוך הדגמת הלמידה : מ 0 גש ראשון - מפגש זה עסק בארבעה נושאים : א . היכרות בין המשתתפים תוך שיקוף הזהות העצמית ; ב . הבהרת המושג סינגור עצמי ; ג . תיאור אירועים אישיים מהעבר , שהצריכו סינגור עצמי ! ד . פיתוח מודעות לרגשות אישיים העולים באירועים הדורשים סינגור עצמי . א . היכרות בתחילתו של מפגש זה התבקשו המשתתפים להציג את עצמם . בהצגה העצמית הראשונה בלטו שני מאפיינים : . 1 הזהות האישית : הסטודנטים התקשו לזהות את עצמם כבעלי לקות למידה , ורבים מהם נמנעו משימוש גלוי באבחנה זו . גם אם הם ציינו שיש להם קושי , הם העדיפו לסייג זאת באמירה כמו : "אני לומדת במסלול להוראת האומנות , ועל פי ההגדרה יש לי , "קשיים או "אני לומדת הוראת המתמטיקה , ואמרו לי שיש לי איזה . "קושי כלומר : הייתה חסרה בהגדרתם העצמית הצהרה ברורה של בעלות ( ownership ) על הלקות . . 2 מאפיינים אישיים : הקבוצה כללה סטודנטים חונכים ונחנכים . הסטודנטים החונכים העדיפו להציג את תפקידם כחונכים בתור המאפיין האישי שלהם בקבוצה . לעומתם , הסטודנטים הנחנכים העדיפו לציין את מסלול ההכשרה ושנת הלימודים כמאפיינים מרכזיים שלהם , ולא את היותם נחנכים ( אף שזו הייתה הסיבה להשתתפותם בסדנה . ( אצל הנחנכים בלט מרכיב של בושה בצורך להסתייע באחר . הלקות נתפסה כחולשה , והסטודנטים הנחנכים לא רצו להציג את עצמם בסטודנטים חלשים ככר בשלבי ההיכרות הראשונים של הסדנה .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help