sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:234

תכנית מס"ע לסטודנטים תכנית מס"ע לסטודנטים היא חלק מפעילות המרכז לתמיכה בסטודנטים עם צרכים מיוחדים במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי . במכללה מתקיים מערך חונכות מסועף , הנתמך על ידי פרויקט פר '' ח , קרן גרוס ועמותת לשם . במסגרת החונכות פועלים סטודנטים במכללה כחונכים לימודיים של חבריהם הסטודנטים עם לקויות למידה . גם סטודנטים עם לקויות למידה משמשים כחונכים לסטודנטים גם המורות התבקשו לדווח על תרומת תכנית ההנחיה . הן התייחסו לחמישה תחומי שינוי אצל המשתתפים בתכנית מס"ע לתלמידים : א . שינוי במודעות העצמית של התלמידים לקשיים שלהם ושינוי בנכונותם לקבלה עצמית כתלמידים עם לקויות למידה : "חל שינוי בהסתכלות שלו על עצמו ובקבלה שלו את עצמו כתלמיד חכם וגם לקוי למידה . " ב . חיזוק הביטחון העצמי של התלמידים בעמידה על זכויותיהם : "היא מגלה יותר ביטחון . "והחלטיות ג . שיפור בהישגים הלימודיים של תלמידים בעקבות פעילות הסינגור וההתאמות שהם ביקשו . ד . השתלבות טובה יותר של התלמידים בתכניות השילוב האישי שלהם במסגרות לימוד רגילות : "ראיתי השנה איזו השפעה אדירה הייתה לשלומי כתוצאה מהסינגור : מערכת היחסים שלו איתי ( המחנכת ) השתפרה , הוא התקדם בקריאה , הביטחון העצמי שלו עלה והוא מעז לגשת אלי ולבקש עזרה . הוא העלה למודעות שלו את הקשיים שלו וניסה להתמודד ולפתור את . "חלקם ה . ההנחיה לסינגור עצמי חשובה כהכנה לקראת המעבר מבית הספר היסודי לחטיבת הביניים , ממסגרת קטנה ומגנה למערכת גדולה יותר ופחות אינטימית : "דאגתי לו מאוד . חששתי שהוא ילך לאיבוד בחטיבה ולא יהיה מישהו שייקח אותו שם תחת חסותו . אבל עכשיו נראה לי שהוא מוכן יותר למעבר . "לחטיבה נוסף על כך , חלק גדול מהמורות העירו גם לגבי שינויים שחלו בהן כאנשי מקצוע . הם ציינו שהן משתדלות לראות את הילד במרכז , הן מכירות בזכותו לבטא את צרכיו ומתפעלות מיכולתו להכיר ולהציע דרכי פתרון יצירתיות המתאימות לו .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help