sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:233

מבין 52 המקרים שבהם נערך הסינגור העצמי בפועל , ברוב המקרים ( 48 ) התקיים הסינגור בעל-פה ורק 4-ב מקרים , לבקשת התלמיד , בוצע הסינגור העצמי באמצעות מכתב כתוב , שהתלמיד כתב ומסר למורה , ובו היגדי הסינגור . במקרים אלו טענו התלמידים , שהם חוששים להתבלבל ולא לומר כראוי את היגדי הסינגור , ולכן העדיפו לבצעו בכתב . בכל ארבעת המקרים האלו של סינגור בכתב , נענתה המורה לבקשה במלואה . תרומת ההנחיה לס'נגור אצמי בתכנית מ >' " 0 'לתלמידים בעקבות מסע הסינגור העצמי התבקשו התלמידים ומוריהם לספר על פעילות הסינגור ותרומתה . מדברי התלמידים ניכר שפעילות ההנחיה לסינגור עצמי הגבירה את הנכונות שלהם לשתף אחרים בקשייהם ולקחת אחריות בהצעת דרכי פתרון והתאמות סבירות . הפעילות המובנית סייעה לתלמידים עם לקויות הלמידה לתכנן ולבצע את הסינגור העצמי צעד אחר צעד , ולהתבונן על הבקשה שלהם מזוויות מבט נוספות , של המערכת ושל חבריהם ללימודים . הם גם הטמיעו את רעיון הסינגור העצמי וגילו נכונות להשתמש בו בהקשרים נוספים : במקצועות לימוד נוספים , עם מורים אחרים , וגם עם חברים ובני משפחה . במקרים אחדים העידו התלמיד ו / או המורה על שיפור במערכות היחסים ביניהם , שהתבטא בפתיחות ובאמון גובר . להלן ציטטות מדברי התלמידים על תרומת ההנחיה לסנגור עצמי : "זה מאוד עזר לי להעלות את הקושי . "שלי "הבנתי שאני צריך להציע את הפתרון . " "עזר לי שזה היה בשלבים מסודרים , לאט לאט ולא מהר . " "אם תהיה לי עוד בעיה אולי אני יעשה את אותו הדבר . " "אני יכול גם לדבר במקצועות אחרים ועם מורים אחרים . " "מעכשיו אני פונה למורים ולא לאמא , כי אני יודעת כדיוק איך לבקש את מה שאני רוצה . " "אני מרגישה יותר בנוח לפנות לספיר ( חברה ) ולבקש ממנה שתשב איתי ותסביר לי את . "ההוראות "המורה עכשיו באמת מקשיבה . "לי "אני כבר לא כל כך שונא אותה ( את המורה , ( כי היא כבר לא כל כך קשוחה והיא מסכימה לעזור לי . " "אני כבר לא אבכה כשאני הולכת לדבר עם המורה . "

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help