sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:232

תוכני הסינגור העצמי היו מגוונים , וניתן למיינם לשלוש קבוצות . תכנים לימודיים , תכנים התנהגותיים ותכנים חברתיים . להלן כמה דוגמאות לכל קבוצת תכנים : תכנים לימודיים : מרבית נושאי הסינגור העצמי כללו תכניס לימודיים . התלמידים איתרו קשיים בתחומים כמו קשיי קריאה ( פענוח , מהירות קריאה והבנה , ( עמידה בדרישות המורה להגשת עבודות , עמידה בלוח זמנים בשעת מבחן , הבנת שאלות המורה , זכירת פרטים , סיכום של עיקרי הדברים , חיפוש חומרים לכתיבת עבודה , קריאה והעתקה מהלוח וקשיים מוטוריים . תכנים התנהגותיים : קשיי ריכוז בשיעור ובשעת מבחן , קושי לשבת על הכיסא או ככיתה לאורך זמן , התפרצויות בכיתה ללא רשות המורה , כדי לענות על שאלותיה , התפרעות וחיכוך עם המורה , איחור לשיעור , פטפוט רב בשיעור , תגובות כעס לא מבוקרות . תכנים חברתיים : בידוד חברתי , לעג מצד חברים לכיתה , תלונות חברים שהדיבור מהיר ולא ברור . מתוך 52 הפניות בפועל לסינגור עצמי , 40 פניות נענו במלואן , 9 נענו חלקית ושלוש פניות לא נענו כלל . ההיענות החלקית כללה שינויים , שהמורה ביקשה לשנות בבקשת הסינגור , כדי להתאימה לתנאי הכיתה ולאפשרויותיה כמורה . כך , למשל , אחד התלמידים ביקש מהמורה לאפשר לו לעמוד מידי פעם בשיעור ואף לצאת מהכיתה לדקות ספורות , בגלל הקושי שלו להישאר קשוב , כשהוא יושב לאורך זמן על כיסאו . המורה הסכימה לבקשתו לעמוד בכיתה , אך סירבה בתוקף להצעה לצאת ממנה . היא נימקה את סירובה בכך , שאחריותה כמורה היא לדאוג לשלומו הפיזי , ואם הוא ייצא מהכיתה , היא לא תוכל לצפות בו ולהבטיח שהוא אינו בסכנה פיזית . במקרה אחר תלמיד שהתקשה לעמוד בלוח הזמנים בשעת מבחן בגלל קשיי קריאה , ביקש מהמורה שתאריך את זמן המבחן וכן שתקרא לו בקול את השאלות . המורה נענתה לבקשתו לקרוא בקול , אך סירבה להארכת הזמן בטענה שהיא לא תוכל להתפנות בתום השיעור ולהישאר איתו . בשלושה מקרים המורות סירבו להיענות לבקשות התלמידים בטענה שבקשה זו נענתה כבר בעבר , אבל התלמיד לא עמד במחויבויותיו , או בטענה שהתלמידה כבר מקבלת סיוע ולא תוכל לקבל סיוע נוסף . לאחר כל מפגש של סינגור עצמי מתקיים מפגש משוב בהשתתפות התלמיד והסטודנטית המנחה את הסינגור . מפגש זה כולל שחזור מפורט של הסינגור העצמי , המללת הרגשות של התלמיד והבהרה של עמדת המורה ( או האדם שלפניו התלמיד סנגר . ( במקרים שבהם הבקשה לא נענתה , נערך דיון על תהליך עתידי של המשא והמתן , שהתלמיד יוכל להיכנס אליו בשיחתו הבאה עם המורה .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help