sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:231

מעקב אחר תכנית y " or > לת'למ'ד'ם במהלך השנים תש"ס-תשס " ג השתתפו בתכנית מס"ע לתלמידים 57 תלמידים בעלי צרכים מיוחדים , 34 בנים 23-ו בנות , בטווח הגילאים של כיתות ג-ו בבית הספר היסודי 30 ) תלמידים , ( כיתות ז-ט בחטיבת הביניים 27 ) תלמידים . ( התלמידים למדו בבתי ספר שונים במחוז הדרום . חלקם בכיתות נפרדות של החינוך המיוחד הממוקמות בבתי ספר רגילים 28 ) תלמידים , ( וחלקם 29 ) תלמידים ) שולבו במערכת החינוך הרגילה . קשייהם של התלמידים היו מגוונים 39 - מהם הוגדרו כתלמידים עם לקויות למידה , 14 כבעלי לקויות למידה המשולבות עם לקויות קשב והיפראקטיביות 4-ו תלמידים עם לקויות קשב והיפראקטיביות בלבד . תכנית ההנחיה הופעלה במתכונת הבאה : 57 מנחים ( סטודנטיות המכשירות עצמן להוראת תלמידים עם לקויות למידה , כשכל סטודנטית הנחתה תלמיד אחד מכיתת ההתנסות שלה ) הנחו תלמידים לתכנן ולהפעיל תכנית של סינגור עצמי וליוו את התלמיד בהפעלה . הבחירה כתלמיד נעשתה מתוך התייעצות עם מורת הכיתה , כשהקריטריון היה כללי : "תלמיד מתקשה , המעוניין לקחת חלק כתכנית ניסויית . " מורת הכיתה שוחחה עם מועמדים אחדים ובחרה לבסוף בתלמיד אחד , שאיתו הפעילה הסטודנטית את תכנית ההנחיה לסינגור עצמי . הבחירה נשענה על רצונו של התלמיד להיות חלק מהתכנית . הסטודנטיות קיבלו הנחיה מקדימה והנחיה מתמשכת להפעלת התכנית . הילדים הונחו לסינגור עצמי במהלך כשישה מפגשים אישיים . עיון בפרוטוקולים של ההנחיה מלמד , כי הסינגור העצמי הופנה לרוב אל מורה בבית הספר 53 ) מהמקרים . ( מושאים אחרים של הסינגור העצמי היו : חבר 3 ) מקרים ) או אח ( מקרה אחד . ( אף 57-ש תלמידים הונחו לסינגור עצמי , בפועל רק 52 הפעילו את הסינגור . בחמישה מקרים לא הופעל הסינגור : שני תלמידים עזבו את כיתות הלימוד שלהם במהלך ההנחיה , ובשלושה מקרים נוספים התלמידים חששו לפנות בפועל ולסנגר , אף על פי שנעשה הזיהוי של מקורות חוזק וקושי , אותרו תחומי הסינגור , נוסחו היגדי סינגור ואף נערכו הסימולציות לקראת הסינגור . התלמידים שלא הפעילו את הסינגור העצמי היו תלמידים המשולבים בחינוך הרגיל בכיתות ד-ה . הס התביישו לפנות בעל פה , ואף הרגישו מבוכה רבה למסור מכתב סינגור כתוב . עם זאת ציינו שלושת התלמידים , שהמפגשים עזרו להם לדעת על עצמם ובמה הם צריכים עזרה , וכדברי אחת מהם ; " התהליך הזה נתן לי יותר ביטחון . יותר קל לי לסדר לעצמי מהם הקשיים שלי , והסינגור סידר לי קצת את הדרך לפנות למורים . אני חושבת , שאם אני אתרגל עוד , אולי גם אצליח לפנות למורה בצורה מסודרת ולהצליח בלי לכעוס . "

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help