sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:228

דוגמה : 3 ה'ל'ך ההנחיה 'לסינגור ץצמי - שילוב סינגור עצמי בכתב מפגש 1 איציק הוא תלמיד עם לקות למידה , הלומד בכיתה ה' מקדמת , הממוקמת בתוך בית ספר יסודי רגיל . הוא מתקשה במיומנויות יסוד ( קריאה , כתיבה , חשבון , ( ומגלה בעיות קשב ואימפולסיביות . בפגישת ההנחיה הראשונה התבקש איציק לציין אילו קשיים חווים תלמידים בכיתתו . הוא מנה רשימה ארוכה של קשיים ; בשיעורי עברית ותורה צריך לקרוא הרבה . קשה לשלוט בידיים ולחשוב פעמיים לפני שעושים משהו . בשיעור מוזיקה קשה לשיר ולקרוא את השיר . קשה לתלמידים ללמוד את , abc-n ו"נראה לי שגם למורה קשה . "ללמד קשה לקרוא שעון . אי אפשר לעשות מה שרוצים , כי צריך להקשיב למורים . קושי בחשבון ובהנדסה . קושי לקרוא בקול רם . קשה לענות על שאלות פתוחות . קשה לא להתחצף ולא לקלל מורים . אסור להביא כדורגל . צריך להגיע בזמן לבית ספר . מתרגשים לקראת מבחנים ולקראת משחקי ליגה בכדורגל . לאחר מניית הקשיים האלו התבקש איציק לסמן קושי אחד או יותר מתוך אוסף הקשיים של תלמידי הכיתה , שגם הוא מתנסה בו / בהם . הוא סימן את כל הקשיים , זולת שניים , כקשיים שגם הוא חווה . הקשיים שסומנו מתארים היטב את קשייו הלימודיים בקריאה , בכתיבה ובחשבון , וכן קשייו בקשב ובארגון ובעמידה בכללי המשמעת שבבית הספר . מתוך כל הקשיים האלו הוא ביקש להתמקד בקושי שלו לקרוא . מפגש : 2 איציק התוודע ללקויות למידה בכלל ולקושי שלו בקריאה בפרט , על פי קווי ההנחיה הכלליים להיכרות עם לקויות למידה . הוא התעניין לדעת למה כל כך קשה לו לקרוא סיפורים ארוכים והוסבר לו , כי ייתכן שקשיים בפענוח ובהבנה של שפה כתובה מכבידים עליו במשימות של קריאה עצמאית . נוסף על כך , גם הקושי להיות קשוב משפיע על קריאת סיפור ארוך .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help