sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:227

נוסחו גם היגדים לפגישה המקדימה , ובהם רון עתיד לומר למורה : " אני רוצה שהילדים בכיתה לא יכעסו עלי ( היגד חיובי . ( אני משתדל לשבת על הכיסא ולא לזוז , אבל את יודעת שיש לי טורט , ואני לא שולט על הגוף שלי . אז כל הילדים מתעצבנים עלי ( תיאור הקושי . ( אני מבקש שתרשי לי לדבר עם הילדים בשיעור חברה ולהגיד להם שרק אני אלעס מסטיק בשיעורים , כי זה כמו תרופה בשבילי ואז אני לא מדבר ולא זז ( הצעת פתרון . ( במפגש זה חזה רון קשיים , העלולים לעלות במפגש הסינגור עם חבריו . הוא גם ניסח את היגדי הסינגור מול חבריו לכיתה , כדלקמן : " אני רוצה להיות שקט ולא להפריע ( היגד חיובי . ( אני משתדל לשבת על הכיסא ולא לזוז , אבל יש לי מחלה שקוראים לה טורט , ואני לא שולט על הגוף שלי . הגוף שלי זז מעצמו . גם כשאני מנסה לשלוט על עצמי ולא להזיז את הצוואר זה לא מצליח לי ( תיאור הקושי . ( אם אני לועס מסטיק אז זה תרופה בשבילי . הפה שלי עסוק ואז אני לא מדבר ולא זז . אני מבקש שתרשו לי לקחת בכיתה את התרופה של המסטיק ואז אני לא אזוז ולא אפריע . ( הצעת פתרון " . ( בין המפגש החמישי והמפגש השישי התקיימה השיחה המקדימה עם המורה ( למעשה פגישת הסינגור העצמי איתה . ( מפגש : 6 מפגש זה היה מפגש המשוב לפגישה עם המורה . המורה העלתה את הקושי שלפיו גם שאר התלמידים ירצו ללעוס ושאלה כיצד הוא יסביר שרק לו מותר . היא הציעה לשנות את סדר הפעולות : קודם כל להזמין את הרופא לבוא ולהסביר לתלמידים על המחלה , ורק אחר כך רון יפנה לתלמידים בבקשת הסינגור העצמי ללעיסת המסטיק בכיתה . בין המפגש השישי לשביעי הגיע הרופא לשיחת הסבר בכיתה על מחלת הטורט , וכסוף הרצאתו פנה רון בבקשת הסינגור העצמי לחבריו , ואמר את היגדי הסינגור כפי שתכנן במפגש החמישי . מפגש : 7 מפגש זה היה מפגש המשוב לשיחת הרופא עם התלמידים ולסינגור העצמי של רון לפני חבריו לכיתה . מסתבר שבמהלך הפגישה בכיתה רון היה נרגש ביותר , מה שעוד החמיר את חוסר השליטה המוטורית שלו . הוא פנה בדבריו לתלמידים , וניסה למקד את מבטו בחברו יוסי , אך רון התנועע בלי הרף ודיבר מהר מאוד , כך שחבריו לא הצליחו להבין מה הוא מבקש . במהלך הפגישה עם התלמידים , המורה החלה ביוזמתה לתרגם לשאר הילדים את הדברים של רון , למרות שרון לא ביקש זאת ממנה . הילדים הסכימו ל"טיפול , "המסטיק ורון הרגיש שההסכמה באה בזכות ההצעה שלו לדבר לפני הכיתה .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help