sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:225

^ גמה : 2 הליך ההנחיה לס'נגוו עצמי - ס'נגור ל 30 י חברים בכיתה רון הוא תלמיד הסובל מתסמונת טורט ובעל לקות למידה חמורה המתבטאת בקשיי קריאה , כתיבה , זיכרון וארגון . הוא לומד בכיתה ו' נפרדת בבית ספר יסודי רגיל . הדוגמה של רון משלבת למעשה סינגור עצמי כפול : בהתחלה הוא מסנגר על ההצעה שלו לפני המורה , ואחר כך לפני החברים בכיתה . מפגש a בפגישת ההנחיה הראשונה התבקש רון לציין אילו קשיים חווים תלמידים שונים בכיתתו . הוא מנה את הקשיים הבאים : המורה מדברת מדי מהר . ילדים לא יודעים לקרוא . יש המון שיעורי בית . קשה ללמוד בעל-פה את לוח הכפל . הילדים בכיתה מרביצים . לאחר ציון חמשת הקשיים האלו התבקש רון לסמן קושי אחד או כמה קשיים מתוך אוסף הקשיים , שגם הוא מתנסה בו / בהם . הוא סירב להתייחס לקשיים הכלליים שמנה קודם , ואמר שהבעיה הכי גדולה שלו היא ש"הילדים בכיתה מתעצבנים . "עלי קשה לרון לשבת בשקט . הוא זז כל הזמן , מניע את הידיים , ואז החברים שלו כועסים עליו ואומרים למורה שהוא מפריע להם . מפגש : 2 רון הרחיב את הידיעות שלו על תסמונת טורט , על לקויות למידה ועל פעילות-יתר מוטורית . תסמונת טורט תוארה כתסמונת המערבת טיקים , אותן תנועות פתאומיות ולא רצוניות , החוזרות על עצמן . רון תיאר את הסימפטומים שלו , הכוללים טיקים מוטוריים וקוליים , ולשאלתו כמה ילדים חולים במחלה זו , דווח לו כי לאחוז אחד מכלל הילדים בגיל בית הספר יש תסמונת טורט . רון התעניין לדעת למה התנועות שלו מפריעות לחברים שלו , והוסבר לו כי התנועתיות הרבה שלו והקושי שלו לשלוט על הטיקים שלו מפנים את תשומת הלב של הילדים אליו , וזה מסיח את דעתם ומפריע להם להיות קשובים לדברי המורה ולמשימות הכיתתיות . מפגש : 3 במהלך המפגש תיאר רון בפירוט את הקושי שלו לשבת בשקט בזמן השיעור . כן העלה רון הצעות להתמודד עם הקושי . מפגש : 4 המפגש התמקד בבחינת כל הצעת התמודדות וסבירות הפעלתה . לאחר ציון דרך ההתמודדות ובחינתה , היה זה רון ששקל את סבירות הפתרון שהציע . הפעילות במפגשים 4-3 אורגנה באמצעות הטבלה הבאה ;

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help