sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:219

המפגש כולו הוא מפגש דיאלוגי , שבו התלמיד מוזמן לשאול שאלות , לחוות את דעתו , להציע את ההסברים שלו ולבטא את תסכוליו . המנחה קשוב לילד ומפרט באותם נושאים שהילד מגלה בהם עניין . מפגש זה יכול להתנהל גם באמצעות פעילות חקר , שבה התלמיד מפרט מה הוא כבר יודע על לקות הלמידה שלו , מעלה מספר שאלות שבאמצעותן ירצה לדעת עוד בתחום זה , ואז פונה למקורות מידע שונים ( בני משפחה , מורים , מקורות כתובים , ( כדי למצוא תשובות לשאלותיו על לקות הלמידה . מ 0 ג nunnon / crvypri : yj ) t ?\ u \ ' / ג \ 1 לי במפגש זה התלמיד מונחה להשתמש באסטרטגיה של פתרון בעיות : המידע מהמפגש הראשון על "הקשיים שלי" מאורגן עם התלמיד בטבלה . התלמיד מתאר את הקשיים ומהותם ( גם לאור מה שהובהר במפגש השני ) ומועלות דרכים אפשריות לפתור / לעקוף את הקשיים . דרכי הפתרון הן מגוונות ולוקחות בחשבון את התייחסויות התלמיד לתחומי החוזק והחולשה הלימודיים שלו , סגנון הלמידה האישי שלו וההתנהלות שלו בכיתה . דרכי הפתרון יכולות לכלול את התלמיד עצמו , אנשים אחרים במערכת ( מורה , יועצת , מנהלת , ( חברים , בני משפחה ועוד . מפגש : 'ע'רב א '' וה סתרון הכי 0 ב'ר ? . 1 המפגש מנחה את התלמיד לבחינת חלופות ולקבלת החלטות . הפעילות מתמקדת באותן דרכי הפתרון שהוצעו במפגש הקודם , ושמעורב בהם גורם נוסף ( ולא רק התלמיד עצמו . ( כל דרך פתרון מוצגת כחלופה לפעולה והיא נבחנת לגבי הסבירות להפעלתה , כלומר : המחיר שהיא תגבה מהתלמיד ומהאדם שאליו יופנה הסינגור העצמי , וההשפעה של הפתרון על הסביבה ( למשל , השפעתה על תלמידים אחרים . ( . 2 בבחינת החלופות נבנית גם "מפת מעגל התמיכה" המזהה את רשת התמיכה האישית . התלמיד רושם את שמו במרכז המפה וממלא את שמות האנשים שהוא רואה בהם חלק מרשת התמיכה האישית שלו . למפת מעגל התמיכה יש ארבעה תחומים משיקים : בני משפחה , חברים ושכנים , אנשים בקהילה , אנשים בבית הספר . כשהתלמיד מזהה אנשים תומכים , השייכים ליותר מתחום אחד הוא רושם את שמותיהם בכל אחת מהתחומים . חברי מעגל התמיכה הם אנשים שהלומד נכון לפנות אליהם , כדי שיסייעו לו לקדם את רצונותיו ( ראו דוגמה למפת מעגל התמיכה בנספח . ( 3 . 3 בסיומו של המפגש מתקבלת ההחלטה ונבחרת דרך פתרון אחת , שניתן להציע אותה ולסנגר עליה .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help