sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:217

אישית , והיא מתקיימת בין התלמיד ובין המנחה . התכנית כוללת כשישה מפגשים בני 45-30 דקות כל מפגש , הנערכים במהלך יום הלימודים מחוץ לכיתת האם של התלמיד . התכנית כוללת את הרכיבים של ידע אישי וסביבתי , רכיב המיומנויות ורכיב טיפוח התכונות המוטיבציוניות . להלן תיאור הפעילות המרכזית בכל מפגש מ-. 0 גש ראשון : ק ם" 1 ' / ע \ ונ'ם סינגור עצמי בא לענות על צורך , ולכן המפגש הראשון עוסק בקשיים שהילד מתנסה בהם . מרבית התלמידים עם לקויות למידה חווים קשיים מכאיבים בבית הספר , וההתחברות עם התלמיד צומחת ממה שהוא חווה וממה שמטריד אותו . דיון ראשוני בהצלחות , בכוחות או בדרכי פיצוי אפשריות , מבלי להתייחס לחוויות הכישלון העמוקות , עלול להתפרש על ידי התלמידים כדיון לא רלוונטי , בנוסח של "לי קשה והיא מדברת איתי על זה שלא קשה . "לי לכן המפגש הראשון עוסק באופן גלוי במה שמטריד את התלמידים , והוא קשייהם בבית הספר . המפגש נערך תוך הקשבה אמפתית לקשיי הילד , הכרה בהם וכבוד לרגשות התסכול והכאב שלו . המפגש הראשון כולל שתי פעילויות : באמצעות האסטרטגיה של סיעור מוחות התלמיד מתבקש להעלות אסוציאציות אישיות סביב המונח "קשיים בבית הספר . " ההנחיה לתלמיד היא למנות קשיים שונים , שתלמידים עשויים להיתקל בהם במהלך יום לימודים בבית הספר . התלמיד מעלה את הקשיים , ואלו נרשמים במבנה של שמש אסוציאציות מסביב למונח המרכזי של "קשיים בבית הספר . " התלמיד מתבקש לסמן קושי אחד או כמה קשיים מתוך אוסף הקשיים שהעלה , שגם הוא מתנסה בו / בהם . אם התלמיד טוען שהוא אינו חווה אף אחד מהקשיים שהועלו , הוא מתבקש להוסיף קושי אחד או יותר שהוא חווה אישית . המנחה מעודד את התלמיד לתאר את הקושי לפרטיו והוא אמפתי לקשיים שהילד מתאר . תיאור הקשיים נכתב על ידי התלמיד או המנחה כרשימה המתארת את הקושי . מ 9 גש שני : מי אני ? במפגש זה התלמיד לומד להכיר את עצמו ; למה אני לומד בכיתה מיוחדת , או מדוע אני בתכנית שילוב ? מהן לקויות למידה ; במה מתבטאת הלקות שלי ? תלמידים המקבלים שירותי סיוע , בין אם הם לומדים בכיתות נפרדות או שהם משולבים בכיתות רגילות אך מקבלים תמיכה במרכז למידה , עשויים להתבייש או להרגיש נבוכים ומבולבלים . הם עלולים לחשוב , שהתמיכה הזו ניתנת להם כי הם טיפשים ואינם מסוגלים ללמוד . הם אינם יודעים בהכרח שאדם עם לקות למידה

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help