sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:216

תכניתמס " ע לתלמידים להלן תיאור מפורט של תכנית מס"ע לתלמידים , כולל קווי היסוד של התכנית , המבנה והתכנים של מפגשי ההנחיה , ודוגמאות להליך ההנחיה לסינגור עצמי הנעשה לפני מורה ולפני חברים בכיתה וכן דוגמאות לסינגור עצמי כתוב . קוו' היסוד \!/ ל תבנית מס '' ץ לתלמידים עשרה קווי יסוד מנחים את תכנית מס " ע לתלמידים . התלמיד מונחה . 1-. להיות מודע לקושי שלו ; . 2 להיות מוכן להודות בקושי שלו בפני אדם אחר ; . 3 להבין את סגנון הלמידה הייחודי לו ( תחומי חוזק ותחומי קושי . 4 ;( להכיר את הקושי שלו , דרכי הפיצוי וההתאמות שיתאימו ח . 5 לצפות את הצרכים שלו במקצועות שונים ובמסגרות לימוד שונות ; . 6 להיות מודע לסוגיות נוספות , העלולות להפריע לו בסינגור העצמי ( בושה , מבוכה , אימפולסיביות , קשיי תקשורת . 7 ;( להכיר בזכויותיו ובאחריותו ; . 8 להציב יעדים קצרי טווח וארוכי טווח ולתכנן את השגתם ; . 9 לפעול למען התאמות סבירות במסגרת של משא ומתן ; 10 להכיר ברשת התמיכה סביבו ולדעת לאן לפנות כדי לבקש תמיכה . 1 המבנה והתבנ'ם ? w מפגשי ההנחיה מספרים על אברהם לינקולן , שדיבר בשבחה של ההכנה לקראת פעולה , ואמר כי לו היו לו שמונה שעות כדי לחטוב עץ , הוא היה מקדיש שש מהן להשחזת הגרזן . גם בתכנית מס"ע מיועדים מרבית מפגשי ההנחיה להכנה לקראת הסינגור , מתוך הכרה ששליטה על כלי הסינגור חשובה להצלחת הפעולה עצמה . יחד עם זאת , המטרה הסופית היא ביצוע של פעולת הסינגור העצמי . תכנית ההנחיה היא כשהלומד מתנסה בפעילויות , שאותן הוא מגדיר כחשובות לו . ההיענות לבקשותיו תאפשר לו להתנסות במשימות של אתגר אופטימלי , שבהן יוכל לחוש קומפטנטי . הסינגור העצמי מזמן גם תנאים , שבהם הלומד מרגיש שייכות למערכת החינוכית ולמשימות הלימודיות שהיא מציבה מולו .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help