sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:205

על זכויות האזרח ואת מתן הביטוי לזכות להתאמות סבירות . כדי להגן על זכויות האזרח שלהם , אחראים האנשים לזהות את עצמם כבעלי לקויות למידה , וכדי לבצע משימות הנדרשות במקום הלימודים או כמקום העבודה , הם צריכים לאתר אילו התאמות נחוצות להם . על האדם להציג את עצמו כזכאי להגנה של החוקים העוסקים בזכויות האזרח , ורק כשהוא יצהיר במפורש שיש לו לקות ויציג מסמכים המאשרים זאת , יחויבו המסגרת החינוכית או המעסיק לספק את ההתאמות . אנשים עם לקויות למידה צריכים : א . לדעת שיש להם לקות למידה ולהציג מסמכים כתובים המאשרים זאת . ב . להכיר את החוקים . ג . לדעת שהם זכאים להגנה על פי החוק . ד . לדעת אילו התאמות נחוצות להם . ה . להיות מוכנים לקחת את הסיכון שבחשיפה עצמית . ו . להיות מוכנים לפגוש בסוגים שונים של אי בהירות . הסוגיה של הזדהות כבעלי לקות עשויה ללוות אנשים רבים עם לקויות למידה לאורך חייהם . חילוקי הדעות בנושא החשיפה האישית מתמקדים בשאלה : "האם להזדהות כבעל לקות למידה , או לנסות לעשות כמיטב יכולתי ללא התאמות "? עניין מרכזי בשאלה של "לספר או לא לספר " סובב סביב היעדר הידע וההבנה של הציבור הרחב לגבי לקויות למידה . יש אנשים המחליפים בין המונחים "לקות למידה" ו " פיגור שכלי , " והאדם חושש שיזהו את קשייו הלימודיים עם פיגור שכלי . מוסיפה למבוכה הזו גם אי ההסכמה בקרב קהילת העוסקים בלקויות הלמידה לגבי הגורמים , הזיהוי , ההשפעות הנלוות והתוצאות של לקויות הלמידה על הפרט . ייתכן שהשאלה החשובה , שאדם כעל לקות למידה צריך לשאול את עצמו , היא לא "אם לספר או לא לספר , " אלא מה עלולות להיות התוצאות של ה '' לא לספר . " האם אדם עם לקות למידה יכול להצליח בלימודיו האקדמיים או בשוק העבודה גם ללא ההתאמות ? אם התשובה לכך היא שלילית , הרי שאדם זה חייב לשקול את חומרת הלקות שלו ואת תוצאותיה בתחומים הבאים : א . באיזו מידה מאפייני הלקות יתנגשו עם הדרישות הלימודיות והמקצועיות ? ב . לאיזו רמת פתיחות ניתן לצפות מהמוסד הלימודי או מהמעסיק באשר להכרה בלקות ובהתאמות הנחוצות ? ג . מהי העמדה והנכונות של אגודת הסטודנטים ( או האיגוד המקצועי ) לתמוך בחברים עם לקויות למידה ?

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help