sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:203

מיתוס : 2 יש היום תכניות תמיכה רבות לסטודנטים עם לקויות למידה במוסדות להשכלה גבוהה . קיום מסגרות אלו הוא ערובה לכך שהצרכים החיוניים של הסטודנטים האלו ימולאו . למרבה הצער זהו עדיין מיתוס ולא מציאות . אפילו מסגרות תמיכה מבוססות עשויות שלא להדגיש את הצורך של הסטודנט בסינגור עצמי . אם כי מרבית המסגרות עשויות להיענות "להתאמות סבירות , " הרי שטיבה המסוים של ההתאמה תלוי פעמים רבות ביכולתו של הסטודנט לנהל משא ומתן עם המרצה שלו . פעמים רבות הסטודנט אפילו נמנע מלשוחח עם המרצה מתוך אי הכרה בזכויותיו , או מתוך מחשכה שזה תפקידו של מרכז התמיכה ואינו נתון לאחריות האישית שלו . אם סטודנט ניגש לבחינה ללא בקשת התאמה , לדוגמה , הרי שבדיעבד שירותי התמיכה יוכלו לעשות רק מעט לתיקון המבחן , שאליו כבר ניגש . בנוגע למיתוס זה , מוצגות לסטודנטים ארבע המלצות : א . קח אחריות לגבי לקות הלמידה שלך . ב . תרגל כדי להיות יותר אסרטיבי במגעים שלך עם המרצים ועם צוות התמיכה . ג . מצא סגנון תקשורת נינוח אך מלא ביטחון . ד . הכר את המרצים ואת אנשי המנהלה בתכנית שאליה אתה שייך . מ » תוס : 3 השגת ציונים גבוהים היא מדד לסינגור עצמי יעיל . כשתסיים את הלימודים , יפתחו בפניך הציונים הגבוהים שערים רבים יותר . אמנם ציונים גבוהים יותר יאפשרו כניסה ללימודי ההמשך לתארים מתקדמים , אך ציונים אינם הגורם הבלעדי לעצמאות . סטודנטים עם לקויות ייאלצו לרוב ללמוד הרבה יותר קשה ולהשקיע הרבה יותר מאמץ , כדי להשיג הישגים לימודיים הדומים לאלו של עמיתיהם . אך ציונים גבוהים אין משמעם שהאדם הפעיל סינגור עצמי יעיל . המטרה של סינגיר עצמי היא לאפשר מימוש עצמי , גם מעבר להשגת ציונים גבוהים . המימוש העצמי מתאפשר , כשהסטודנט הוא עם מודעות עצמית גבוהה , מרגיש מסוגל להשיג יעדים אישיים , יוצר קשרים עם אחרים , ותורם גם למיטביות של אחרים . יש דוגמאות שונות של סטודנטים עם לקויות למידה , שהשיגו ציונים גבוהים , אך נשארו מבודדים כתהליך הזה , ובכך פגעו בהתפתחות שלהם לקראת עצמאות בריאה ומתפקדת . אם היעד הוא עצמאות בעולם התעסוקה , הרי שזה לא בהכרח נכון , שאדם עם ציונים גבוהים יהיה גם זה שיצליח בשוק העבודה . המיומנויות הנחוצות לה rn . :. בתעסוקה הן שילוב של כשירויות ושל מיומנויות חברתיות .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help