sso
| Hello Guest - login | My Account | My bookshelf | My folders
Kotar website
Page:202

האקדמיים . לקות למידה לא צריכה למנוע מהאדם לפנות ללימודים גבוהים , ועם תמיכה ומידע מתאימים ושימוש יעיל בסינגור עצמי עשוי הסטודנט לסיים בהצלחה את לימודיו ולהשיג את יעדיו . מיתוסים בס'נגור עצמי של 00 ח נ ם' 0 גולדהמר וברינקרהוף ( Goldhammer & Brinckerhoff , 1993 ) מציגים ארבעה מיתוסים הקשורים לסינגור עצמי של סטודנטים . הם מתארים כל מיתוס ומגיבים עליו , כדי להדגים מהו השימוש הנכון בסינגור עצמי על ידי סטודנטים . מיתוס : 1 עדיף להימנע מהתיוג של "לקות למידה , " כי תיוג כזה הוא הרסני להערכה העצמית של הסטודנט . רק מעטים יטענו , שסטודנטים מפיקים תועלת מעצם התיוג . עם זאת , לסטודנטים יש יתרון ברור , כשהם מודעים לקשיים שלהם ולדרכי ההתאמה על פי החוק . החוק האמריקני מבהיר שלסטודנטים עם לקויות יש זכויות , ומסגרת הלימודים חייבת לערוב לשמירת הזכויות האלו . ( 1973 Section 504 , The Rehabilitation Act , ) גם החוק הישראלי יכול להתפרש כך . ב '' חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות התשנ"ח , " 1998 יש התייחסות ישירה לצורך לעגן את זכותו של האדם להשתתפות שוויונית ופעילה בחכרה ו"לתת מענה הולם לצרכיו המיוחדים , באופן שיאפשר לו לחיות את חייו בעצמאות מרבית , בפרטיות ובכבוד , תוך מיצוי מלוא יכולתו . " החוק מאפשר העדפה מתקנת , שבאה לתקן הפליות קודמות ושנועדה לקדם את השוויון של אנשים עם מוגבלות . נוכל להבהיר זאת באמצעות הדוגמה הבאה : סטודנטים עם בעיות קשב ( ADD ) ילמדו טוב יותר כשיצומצמו הגורמים החיצוניים המסיחים את דעתם . לכן זכותם להיבחן בחדר נפרד , ללא גירויים שמיעתיים או חזותיים מפריעים , וזאת כדי שיוכלו להפגין ביעילות את ידיעותיהם . בהקשר למיתוס הזה מציגים גולדהמר וברינקרהוף ארבע המלצות לסטודנטים עם ליקויי למידה א-. . דע כיצד לתאר את לקות הלמידה שלך , כולל תחומי החוזק והחולשה הלימודיים שלך , בפני קהלים שונים ( מרצים , סטודנטים אחרים , חברים . ( ב . התחל לקבל את המונח "לקות למידה" כמתאר קשיים וכמאפיין את דרך הלמידה שלך . אל תיתן למונח הזה לקבוע את הזהות שלך . ג . בחר במגוון של התאמות העשויות לאפשר לך להוכיח את ידיעותיך , וזאת על בסיס האבחון שעשית . נסה התאמות שונות ואז החלט אילו מהן עוזרות לך . ד . קרא על מבוגרים אחרים עם לקויות למידה שהצליחו בלימודים גבוהים .

מכון מופ"ת

הוצאת יסוד


For optimal sequential viewing of Kotar
CET, the Center for Educational Technology, Public Benefit Company All rights reserved to the Center for Educational Technology and participating publishers
Library Rules About the library Help